سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین خبر‌ها از تغییر در سهمیه بندی بنزین

تغییر در سهمیه‌بندی بنزین به علت مصرف بالای داخلی این فرآورده در دستور کار دولت قرار گرفته، طرحی از مدت‌ها پیش در مجلس نیز مطرح بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته گذشته بود که با انتشار یک نامه محرمانه در فضای مجازی درباره طرح آزمایشی تغییر سهمیه بندی بنزین در کیش و قشم، شایعه گرانی بنزین بر سر زبان‌ها افتاد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در این باره، گفت: قرار نیست بنزین گران شود و تصمیم‌های دولت یک شبه نیست، به طور حتم اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود که در زندگی جاری و عمومی مردم اثر بگذارد، جوانب مختلف آن سنجیده می‌شود. درباره این طرح نیز مقرر شده به صورت آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش، سهمیه بنزین به جای خودرو‌ها به افراد اختصاص یابد و قیمت عرضه همان نرخ عادی ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد است که هیچ تفاوتی با نرخ موجود نخواهد داشت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: هم‌اکنون اگر کسی خودرو نداشته باشد، نمی‌تواند از سهمیه بنزین استفاده کند در حالی که سوخت، سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است، اما کسی که برای نمونه، چهار خودرو داشته باشد، چهار برابر سهمیه استفاده می‌کند. طبیعتاً این روش ناعادلانه است و سهم کسی که توان خرید خودرو ندارد در سوخت دیده نمی‌شود، اما با این تغییر که به صورت آزمایشی بنا شده انجام شود، کسی که خودرو ندارد هم می‌تواند سهمیه سوخت با کد ملی خود داشته باشد و آن را به قیمت مناسب به دیگران عرضه کند، بنابراین خبرسازی‌ها پیرامون افزایش قیمت بنزین صحت ندارد.

بنزین گران نمی‌شود/ هر ایرانی ۱۵ لیتر بنزین سهمیه دارد

وزیر نفت نیز روز گذشته پس از بازدید از نمایشگاه جهاد دانشگاهی، در جمع خبرنگاران گفت: دولت سیزدهم برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. تیم اقتصادی دولت مصمم است توزیع بنزین را عادلانه کند و همه هموطنان از این نعمت بهره مند شوند. ۲۷ میلیون کارت سوخت داریم و یارانه پرداخت می‌کنیم، اما آن بخش از جامعه که خودرو ندارند، بهره‌ای از یارانه بنزین نمی‌برند.

به گفته این مقام مسئول طرح آزمایشی اختصاص بنزین به افراد به جای خودرو، در قشم و کیش با همان نرخ های قبلی انجام می‌شود. به محض کارشناسی شدن طرح و رفع ابهامات، بر حسب صلاحدید تیم اقتصادی دولت و دستور رئیس جمهور، در کل کشور اجرایی می‌شود.

اوجی هم چنین درباره جزئیات این طرح نیز توضیح داد: در شروع این طرح، به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند چه نباشند، اگر یکسال در ایران اقامت داشته باشند، بر حسب کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد. افراد می‌توانند از این بنزین استفاده کنند یا می‌توانند به صورت اعتباری از بخش ریالی آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:


مصرف سوخت در کشور بالاست

به عقیده کارشناسان، علت این تصمیم دولت برای تغییر در نظام پرداخت یارانه سوخت، مصرف بالای بنزین و گازوئیل در کشور و نزدیک شدن رقم آن به رقم تولید این فرآورده‌هاست. وزیر نفت روز ششم آبان ماه، پس از بازدید از مرکز داده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جریان حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، میزان تولید روزانه بنزین کشور را بیش از ۱۰۵ میلیون لیتر اعلام کرده بود.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز روز سی ام آبان ماه، درباره مقدار مصرف سوخت در کشور گفت: مصرف بنزین در کشور به طور میانگین روزانه ۷۵ میلیون لیتر بود که این رقم پس از لغو محدودیت‌های کرونایی با ۱۵ میلیون لیتر افزایش، به روزانه ۹۰ میلیون لیتر رسیده است.

او مقدار مصرف کنونی نفت‌گاز (گازوئیل) در کشور را به طور میانگین روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: این در حالی است که هم‌اکنون به‌صورت میانگین روزانه حدود ۱۰۲ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۳ میلیون نفت گاز در پالایشگاه‌های کشور تولید می‌شود.

محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در این باره گفت: از سالیان گذشته موفق شدیم علاوه بر تامین نیاز داخلی صادرات بنزین را هم داشته باشیم و طبیعی است که ادامه دار بودن این وضعیت نیازمند صرفه‌جویی و بهینه سازی مصرف توسط مردم است. صادرات بنزین هیچگاه متوقف نشده، اما نوسان دارد، اولویت ما تأمین نیاز داخلی است.

طرح بنزینی مجلس چه بود؟

بحث اختصاص بنزین به افراد به جای خودروها، موضوع جدیدی نیست و مدت ها در مجلس روی آن بحث می شد. روز یکم دی ماه سال گذشته، حسین حسین زاده رئیس کمیته نفت و فرآورده های نفتی کمیسیون انرژی مجلس در حاشیه نشست ساماندهی بازار فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: طرح هر ایرانی ۲۰ لیتر بنزین در مجلس اعلام وصول و کار‌های مقدماتی آن انجام شده، اما هنوز به صحن علنی نرسیده است. اگر بخواهیم موشکافانه نگاه کنیم، می‌بینیم که در کشور ما حدود ۵۰ درصد مردم خودرو ندارند، اما هزینه‌های انرژی را پرداخت می‌کنند که این موضوع به دور از عدالت است و در این طرح، تمام افراد به طور مساوی از بنزین برخوردار خواهند.

گفتنی است، طرح تغییر در سهمیه بندی بنزین، نیاز به زیرساخت‌هایی دارد و به همین دلیل، دولت قصد ندارد تا بدون فراهم کردن این زیرساخت‌ها و به صورت یک‌شبه این کار را انجام دهد. در حال حاضر به صورت آزمایشی در دو جزیره کیش و قشم این اتفاق رخ خواهد داد و در صورت مثبت ارزیابی شدن آن، امکان تعمیم آن به کل کشور وجود خواهد داشت.

گزارش از رقیه هویدا

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
چرا ماه به ماه سهمیه وانت بارهاکم میشه،
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
به هر ایرانی 15 لیتر میدهند یعنی اگر یک خانواده 4 نفره یک خودرو پدر خانواده دارد در ماه 60 لیتر مجموعاً میگیرند و خودرو سهمیه فعلی بنزینش قطع می شود و باید با این سهمیه تعداد نفرات خانواده سر کند و کسانیکه اعضاء خانواده کمتری دارند باید بروند و بنزین با قیمت بالای 3000 تومان بخرند اینها دارند زمینه رای برای آزاد سازی قیمت بنزین آماده میکنند. تا با قیمت جهانی یکی بشود و هر کس سهمه خانواده اش کمتر از مصرف ماهانه خودرو است بیچاره تر می شود بازهم خانواده های با در آمد متوسط و فقی فقیرتر و بدبخت تر می شوند . ثروتمندان که قیمت سوخت برایشان هیچ اهمیتی ندارد اگر کلیه اجناس و مایحتاج زندگی به هر قیمتی عرضه شود آنها با در آمدی که دارند هیچ اهمیتی برایشان ندارد.در کشوریکه هر چه صادر شده و به دلیل نداشتن کیفیت به کشور بر میگردد یعنی دارای مواد ی است که در کشورهای مقصد مضر تشخیص داده شده و حاضر به وارد کردن به کشورشان نیستند به ایران بر میگردد و بدون هیچ محدودیتی در کشور به فروش می رسد این نشان دهنده این است که جان مردم هیچ ارزشی ندارد پس اگر از خوردن این محصولات سمی بمیریم و یا از نداری فرقی نمی کند.
مرتضی
۱۶:۲۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر و افراد مجرد بالای 30 سال و دور از خانواده 30 لیتر پرداخت گردد.
مرتضی
۱۲:۵۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر و افراد مجرد بالای 30 سال و دور از خانواده 30 لیتر پرداخت گردد.
رفیق ابرام
۲۱:۳۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
این کاسه گداییتونم جمع کنید بره . همین الان تاکسی‌ها هنوز حرف کم شدن بنزین اومده قیمتا رو دو برابر کردن . خوشحالید با این طرحها و لوایح و ... که فقط مردم ایران رو لگد مال میکنه . من که میدونم این رو درج نمی‌کنید
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
باز هم یاد نخواهید گرفت ، ۴۳ سال است پدر مردم را در اوردید و کشور مثل بهشت را به جهنم تبدبل کردید ! هر روز هم ۴ تا نماینده بیسواد در حد ابدارچی و البته انتصابی ! طرح میدهند!! هر کی ماشین نداره ، یارانه میگیره ، انهایی که یارانه نمیگیرند چی؟! ...
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
یک خانواده 4 نفری ماهانه 60 لیتر 1500 تومانی یعنی 90.000 تومان یارانه بگیرد. و همچنان بنزین 1500 بزند.خیلی هم خوبه
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خود کرده را تدبیر نیست
محمد
۱۶:۴۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
یک خانواده 2نفره که قبلاً ماشین داشتند و در کارت سوخت آنها 60لیتر به قیمت 1500تومان ماهانه شارژ میشد با این طرح برای ایشان 30 لیتر شارژ می شود به نظر شما این 30لیتر به کجا می رسد
دیگر اینکه وقتی شما به هر کد ملی 15 لیتر میدهید یعنی مبلغ 22500تومان برای ایشان به صورت ریالی شارژ می شود حالا میخواهد بنزین خود را به فردی با کد ملی دیگر انتقال بدهد چه مکانیسمی برای آن طراحی شده و یا برای استفاده از مبلغ ریالی آن به چه روشی باید بهره مند شود
مطمئناً این مقدار بنزین جواب تعداد کثیری از ماشین ها را به دلیل نوع فعالیتشان نمیدهد لذا به تبع آن افزایش کرایه و قیمت حمل و نقل و به دنبال آن تورم و غیره را خواهیم داشت پس نیاز است طرح پخته شود تا مشکلی برای مردم شریف ایران ایجاد نکند
محسن
۱۲:۱۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اخه این چه طرح مسخره ای که میخواهند اجرا کنند اخه ۱۵لیتر بنزین برای موتور کم میاد دولت میخواهد با این طرح جیب خودش پر کنند
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام عمو بنده معدن دارد که تقریبا ۱۵ خودرو سنگین و سبک دارد یارانه سوخت ایشان ماهانه چند ۱۰ میلیون است ولی پدرم فقط یک خودرو دارد حالا قضاوت با خودت
رفیق ابرام
۲۱:۳۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
شک داشتی رفیق؟
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
عاشق این مقام انسانیتم که الان به ما میدن،15 لیتر بنزین برای مقام والای انسانیت و به انسایت رسوندن ما
یک ایرانی
۰۷:۰۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام
بنزین کم داریم آب کم داریم برق کم داریم گاز کم داریم
چرا همش از مردم مایه میزارید و توپ رو تو زمین مردم میندازید؟ در سال چند هزار دستگاه خودرو توی کشور تولید میشه ؟آیا این خودروها با آب کار می کنند ؟ خیر بنزین مصرف می کنند .
در سال چند واحد مسکونی در ایران ساخته میشه ؟ مگه این واحدها آب و برق و گاز و تلفن نمی خواهند ؟
برید آینده نگر باشید و پالایشگاه بسازید خودروی با کیفیت بسازید که بنزین کمتر مصرف کنه نیروگاه بسازید مثل کشورهای حوزه خلیج فارس آب خلیج فارس رو شیرین کنید و از سفره های زیر زمینی محافظت کنید .
درنهایت این که به مردم این قدر فشار میارید چون دیگه تحمل گرانی بیشتر رو ندارند.
ناشناس
۰۴:۰۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
من نه ماشین دارم نه مسکن
مجید
۰۲:۲۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
چطور پول بنزین رو‌میخاین با بنزین خلیج فارس حساب کنن بعد حقوق مردم رو با حقوق افغانستان وقتی پول از مردم میگیرن باید مثل کشورهای خلیج فارس پول بدیم ولی وقتی از دولت میخایم پول بگیریم مثل افغانستان باید پول بدن ابن حساب کتابها کار کیه اینقد ادم با سواد و فهمیده تی هست
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
شرمنده مردم افغانستان بیشتر از ما درآمد دارن چون پولشون خیلی از پول ما باارزشتره
مجید
۰۲:۲۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
هر ایرانی بیست لیتر بنزین هزارو پونصدی یعنی نفری سی هزار تومن واقعا مردم گدا فرض میکنید این سی هزار تومنم جمع کنید برای یکی از اقازاده هاتون ببره کانادا خجالت نمیکشید با این طرحهای مسخره جلوی هرکدوم از دزدی ها رو میکرفتید نفری دهها میلیون تومان به هر ایرانی میرسید الان میخاید با سی هزار تومان چکار کنن نفری یه پفک برای بچه هاشون بخرن مجردا هم یه جوراب بخرن باهاش
شهروند
۰۰:۳۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
مشکل این مملکت این هست که آقایان حاضر نیستند خودروهای هیبریدی وارد کنندتا مصرف بنزین یک چهارم الان شود وقتی خودرو در این مملکت انحصادر دو خودرو سازی هست که خودروهای بی کیفیت بامصرف سوخت بالا میسازنند میشود همین روزانه هشتاد میلیون لیتر مصرف بنزین هم سرمایه های ملی را این دوخودروسازها به باد میدهند هم هرروز خودروهای بی کیفیت خود را افزایش قیمت میدهند آقایان دولتی هم حمایت میکنند اینها هم خدا را میخواهند هم خرما هم اینکه خودرو خوب وارد نکنند هم خودروهای آشغال خود را با مصرف سوخت بالا به خلق الله بفروشند مشکل همینه بعد یک عده طرحهای مسخره ارائه میدهند که مثلا عدالت را رعایت کنند مردم که میدانند با این طرح فقط سودش در جیب دولت خواهد رفت این هم میشود مثل هدفمندی یارانه ها زمان احمدی نژاد
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
اگر بنزین گران بشود روی گرانی همه چیز تاثیر می گذارد
بفهمید یا خودتون به نفهمیدم میزنید
رفیق ابرام
۲۱:۴۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خوب می‌فهمن
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
گرونییییییی
بی‌نام
۲۰:۴۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
کسی‌که‌اتومبیل‌نداردایا‌‌از‌حمل‌ونقل‌‌به‌شکلهای‌ریگر‌ا‌‌‌‌‌‌‌ستفاذه‌نمیکند‌درهر‌صورت‌موج‌گرانی‌کشنده‌در‌راه‌است
ایرانی بدبخت
۲۰:۱۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آفرین شما عدالت حالیتونه، ،؟؟؟!!!!!!!!!،
یعنی اونهایی که ماشین ندارند با این طرح می‌توانند با پس انداز کردن سهمیه بنزین‌بنزینشون، طی یکی دوسال ماشین بخرند؟!!!!!!!
خوشبحال اونهایی که ماشین ندارند از حالا به بعد ماهی ۴۵هزار تومان به سرمایشون اضافه میشن
ضمنا فقر هم ریشه کن میشه
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
میدونم بعیده ولی واقعا لازمه برای هر ایده چه مزخرف و چه خوب جزا و پاداش بدن . لازمه وقتی پیشنهاد ارزنده میده تشویق بشه . الان این طرح اگه قدرت خرید مردم رو از اینم کمتر کرد باید طراحانش رو توقیف اموال کنن و تا دو نسلشون رو مایلات ۵۰ درصدی بگیرن . اونوقت هر شاگردی فکر نمیکنه فیلسوفه
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
با سلام .اگر راست می‌کند و دلشان برای بی ماشینها سوخته مالیات سالانه ماشینها را بین بی ماشینها تقسیم کنند . اونی که ماشین داره مالیات میده.داخل طرح جریمه میشه و داخل بزرگراه ها ورودی میده و‌‌‌‌..... اونی که ماشین نداره این هزینه ها را هم نداره
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اقا همون جمله اول دسته راست...خخخ
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
میشه لطف کنید و صحبت از عدالت نکنید.هر وقت که شما صحبت از عدالت کردید.افتضاح به بار آوردید.بهتره به جای این شفاف تر بگید موضوع چیه. مردم که میدونند موضوع چیه،موضوع از دسترفتن حداقل ۲۵ سال زمان و ۲۰ هزار میلیارد دلار سرمایهگذاری در بخش اقتصادی و سایر بخشهای جامعه است که باید انجام میشده ولی نشده.
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ابله ها
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
حسن روحانی ... صبح جمعه فهمید که بنزین گران شده . رییسی حتما صبح پنجشنبه می فهمد . علی برکت الله .
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سهم من از نفت بیشتر ازاینها بود، نه این 15 لیتر
علیرضا سلیمانی
۱۶:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این طرح باتوجه به اینکه پولی رادراختیاراشخاص فاقدخودروقرارمیدهدباعث افزایش نقدینگی وادامه تورم میشودبنابراین طرح اشتباهی است وباافزایش یارانه ها هیچ فرقی ندارد.
عباس احمدی
۱۶:۵۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
شماها همیشه کارتان این بوده که سر مردم راشیره بمالید وقتی سهمیه را کم میکنید عملا"باید بنزین را آزاد بخریم بگوید پول نداریم می‌خواهیم بنزین را صادر کنیم چرا مننت سرملت میگذارید چرا اختلاس هارا تقسیم نمیکنید
عباس احمدی
۱۶:۵۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
شماها همیشه کارتان این بوده که سر مردم راشیره بمالید وقتی سهمیه را کم میکنید عملا"باید بنزین را آزاد بخریم بگوید پول نداریم می‌خواهیم بنزین را صادر کنیم چرا مننت سرملت میگذارید
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
با پرداخت حدکد شد هزارتومان به حداکثر ۲۰درصد مردم که فاقد خودرو هستند سهمیه ۶۰ لیتر ی ۸۰درصد مردم را ۱۵ لیتر می کنید در واقع کلاهی به بزرگی ۸۰درصد سر مردم میگذارید
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خدا ازتون نگذره بجای اینکه یکم به فکر مردم باشید تو این اوضاع سخت بدتر دارین نمک روزخم مردم میریزین
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
توجه داشته باشید که برای هر خانوار حداقل 60 لیتر به بالا واریز می شود. پس 60 لیتر کمتر دریافت نمی کنیم.
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
با این روش دولت 25 درصد بیشتر سود می کنئ
م
۱۵:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ما یه خانواده ۳نفره هستیم ماشین هم یک دستگاه داریم با ماهی ۶۰ لیتر بنزین که کم هم میاریم حالا اگه نفری ۱۵ لیتر بنزین بدن میشه برجی ۴۵لیتر معلوم هست چه بسر مردم بیچاره میخوان بیارن
منصور
۱۵:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این همه طرح و نقشه و ترفند بکار بستن که بنزین را گرون کنن // خلاص
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خب ی کاری کنین همه ماشین داشته باشن تا همه استفاده کنن از بنزین
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
در ایران همه دولت ها سادیسم گران کردن که راحترین کار دارن
محمدیان
۱۵:۱۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
فقط کلاه گذاشتن سر مردم،
همان مبلغ از جیب دولت کم میشه، اضافه کردن یارانه ای وجود نداره، از جیب یک عده میریزن تو جیب دیگر افراد یعنی یک عده که ماشین ندارن بنزین کمتر میگیرن و آنها که ماشین نداشتند بنزین میگیرند، لازمش اینه که جنگ بین مردم است ماشین دار کرایه میبره بالا بنزین دار هم بنزین را، البته جون بی ماشین محتاج ماشین است ولی ماشین دار محتاج بنزین بی ماشین نیست ئر آخر به ضرر بی ماشین تمام خواهد شد. دولت هم برنده این شوی تبلیغاتی خواهد شد.
محمدیان
۱۵:۰۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
یعنی نفری 22500 تومان فقط میدن، مبارک صاحبش
الآن موتور دارم 25 لیتر میگیرم میشه 37500 تومان
آقایان مردم را چی فرض کردن، عملاً یارانه تغییری نکرده و فقط دولت از جیب بعضی ریخته تو جیب بعضی دیگه از مردم. افزایشی هم در کار نیست.
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آی مسئولین !!! مصرف هوا و اکسیژنم در ایران بالاست. نمیخوایین بیایین مستقیم پاتون را روی حلقومون بذارید؟؟؟
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
نه عزیزم فعلا چون هوا الوده هست سوبسید داره وقتی پاک شدیک فکری به حال اونم می کنن
بنده خدا
۱۳:۵۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
به جای این کار ها حرف من رو گوش کنید و یک تیر و دو نشان بزنید تمام اجناس و خدماتی که یارانه به آنها تعلق میگیرد با قیمت آزاد محاسبه و عرضه کنید در عوض یارانه نقدی را نفری 2میلیون تومان یا حداقل 1.5 میلیون تومان واریز کنید همه چیز درست خواهد شد و جلوی قاچاق سوخت هم گرفته میشود چون دیگر برای قاچاقچی سود ندارد
وحید
۱۴:۵۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بله خوبه
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
مطمنی اگه ۲میلیون یارانه بدن همه چیز سر جاش میمونه و چن صد برابر گرون نمیشخ
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
یک گزینه هم میتواند این باشه که بنزین سهمیه ای با همان قیمت سابق وامابنزین ازاد به قیمت کشورهای همسایه تا هم مردم راضی باشندوهم قاچاق مقرون به صرفه نباشد ودرامد دولت ازفروش بنزین ازاد زیادتر شده وانهاییکه بیشترازحد مجاز استفاده میکنند هزینهاش را بپردازند
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
واردات خودرو رو آزاد کنید
خودروهای تولید داخل مصرف سوخت بالایی دارند
واقعا مسخره کردید مردم رو
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
مردم ایران ما خیییییییلی باحالیم، ما خییییییییییلی شمارو دوست داریم، برا همین تمام سعی و تلاشمونو میکنیم که بیشتر بدبختتون کنیم
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
احتمالاً این وسط نظر مردم هم هیچ.
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
هر کارت ملی 15 لیتر یعنی عملاً حذف بنزین سهمیه ای.من باز نشسته با پیکان قراضه کار می کنم.همسرم با پراید درب و داغون روزی چهل کیلومتر میره سر کلاس و پسرم با یه موتور شده پیک موتوری.حالا با 45 لیتر بنزین باید چکار کرد.برید قدری خجالت بکشید.خون مردم را تو شیشه کردید.حالا هم یه طرح مسخره که اسمش را گذاشتید عدالت.از عاقبت کار بترسید.
رضا
۱۳:۵۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سلام -در صورتیکه سهمیه اختصاصی به هر خانواده در مجموع کمتر از 60 لیتر شود، سهمیه 60 لیتر قبلی حفظ خواهد شد.یعنی یک خانواده باهر تعداد نفرات حداقل 60لیتر سهمیه را دارد.
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
مصرف سوخت بالاست خب خودرو بی کیفیت را به خدا تومن می فروشید قطعات یدکی ده ها برابر شده درامد ملت ثابت مونده خجالت بکشید از این مردم شرم کنید اینکه دلار گرون شده و ارزش پول را اورده پایین و درنتیجه بنزین شما ارزون تر از منطقه و دنیاست تقصیر مردمه که روز به روز از جیبشون خرج میکنید
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
من جای شما حبرنگارا باشم یدونه کپی ایم نظرات ملت را که زیر خبرهای مربوط به این طرح برای بنزین میشه میبرم میدم دست شخص ریاست جمهور و مجلس و میگم بشین بخون ببین ملتی که باید پشتیبان این نظام و مملکت باشند نظرشون چیه بعد برو طرح بده چهارتا دکترا و استاد داشنگاه مالیات نده با حقوق بالای ۳۰میلیون برات بنویسن ملت بدبخت کرد ادم قبل الان دارید بدبخترشون میکنید بعدم مورد بعدی اول که ماشین سازی هامون رقابت و پیشرفت و امثاله ندارن و واردات هم که نداریم دوم ملت بنده خدا تفریح درستی ندارند و جایگاهی برای تفریح جز همین دور خوردن و یه گوشه کناری برن بشینن نون پنیر بخورن و امثاله که اینم بنزین میخواد که دارید ازشون میگیرید بعد ادم بدون تفریح باید چکار کنه افسردگی خشونت و امثاله افزایش پیدا کنه؟طرح نباید فقط فکر اقتصاد باشه این اقتصاد و علوم دیگه همشون برای راحتی زندگی بشر ایجاد و پیشرفت کردن نه برای زحر بیشتر شما کنترل تلویزیون برای راحتیه اگر برداری کنترل را سهمیه بندی کنی بگی روزی یدونه دکمه میتونی بزنی که خب چه فایده ای داره وجودش خودرو و بنزین و امثاله هم همینه اگر قرار باشه استرس و ناراحتی و امثاله برای پول خریدش برای پول بنزینش و نگهداریش ایحاد بشه که ملت همینم که دارن استفاده نمکنند بعد فکر میکنی حمل و نقل عمومی داریم که استفاده کنند ساعت کاری همه با تاخیر میشه دعوا و درگیری در مترو تاکسی اتوبوس بیشتر میشه بماند که اگر طرف با خودرو بره هم استرس و درگیری بی پولی در خانه و بین خانواده بیشتر میشه و مطمئن باش روزی میرسه طلاق دلیل بیشتر شدنش میشه بنزین یعنی مملکت ما همه چیش به همه چیش گره خورده اگر بیایی احمقانه فکر کنی بگی نیست و فقط بنزین کم شده گرون نشده چیزی واقعا باید به همه چیز این مملکت شک کرد.سن ادم با استرس کم میشه امبد به زندگی کم میشه خودتون گزارش رفتید اوایل کرونا که استرس عامل اصلی گرفتن کرونا هست واقعا ادم هرچی بگه ولی فایده نداشته باشه به این نتیجه میرسه که نگه و بزاره حراب بشه شاید از ویرانه ها چیزی بهتر روئید.
مرتضی
۱۱:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سلا م یه سوال خب عزیزانی که ماشین ندارند با اتوبوس یا مترو جابجا می شن دیگه ایا اینها یارانه ندارند بحث سر اینه که ای کاش همه توان مالیشون خوب بود ماشین خوب می خریدند و.... اما دولت اول از خودش شروع کنه بیاد به همه اقشار جامعه به اندازه خط فقر ماهیانه پول بهده بعدم کنترل و نظارتش را بر بازار زیاد کنه تا مانع گرانی بشود اونوقت یارانه های بردارد الان یه بخش از یارانه را برمی دارد بقیه بخشها گران می شوند مهم نیست ولی وقتی پای افزایش حقوق میاد تاثیرش بر قیمتها مهم میشه ؟ خودشون می دونن که دارن به ملت ظلم می کنن اقا بیا قیمت ها را به بازار جهانی برسون درامدها را هم به همین ترتیب بعدم ازاد بزار اقتصاد را وقتی نتونی نظارت کنی مجبوری از حیب مردم برداری
احد
۱۱:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
عزیزان بیخودحرص نخورین هرکارکه دلشون بخواد میکنن نظرمنوشما کیلویی چنده گرون خواهدشدسهمیه کم خواهدشد موندفقط به راه تا خرو قاتر گرون نشده بدویین داریم برمیگردم عصرهجرالبته براینکه اونم فکرکنم مسوولین محترم کارت ملی بخوان براهرکس که زیاد سوارقاترشده گواهی نامه قاترسواری گرفته یسال توایران بوده ماهی 15کیلوهرکسیم قاتروخرنداشت میتونه پولشوبگیره
محمد
۱۱:۵۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این که بازم گرون میشه ما دو نفریم و الان 60 لیتر سهمییه داریم اونجوری که میشه 30 لیتر بکوب لایکو به صدای عدالت
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خانوار‌های صاحب خودرویی که مجموع سهمیه نفرات آنها کمتر از سهمیه فعلی ۶۰ لیتر می‌شود در طرح پایلوت بررسی می‌شود که سهمیه ۶۰ لیتر آنها حفظ شود.
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
برادر ده ساله دارین به بهانه مصرف بالا بنزینو گرون میکنید نمیدونم چرا نمیفهمید مصرف بالا بخاطر اینه شغل تو مملکت نیست درامد کمه مردم مجبورن با ماشینم کار کنن برا بخور نمیر روزانه صورت مسئله رو پاک نکنید مشکل جای دیگه ایه بنزین بشه لیتری صد هزارم مصرف بالاست بنزین بالا بره همه چی بالا میره اینقد این مردم بدبخت رو اذیت نکنید
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
با سلام ، دراین زمینه باید به نحوی برنامه ریزی که باعث گرانی وتورم درجامعه نشود وعدالت اجتماعی ازهر نظر صورت پذیرد ویا برای برای یارانه سوخت مبلغی تعیین شده نقدی به افراد پرداخت گردد.
فری
۱۱:۴۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آیا اگر کسی بخواد بنزین خودش رو چند ماه مصرف نکنه آیا میشه ذخیره کرد؟
نظر
۱۱:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
تولید ماشین های گاز سوز متوقف شده در ثبت نام سایپا و ایران خودرو نیست
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
باز خدا رو شکر جناب آقای دکتر رییسی حواسش بوده چه کسایی رو به عنوان معاون و سخنگو انتخاب کنه و مثلا از انتخاب آقایان یاوری و کریمی خودداری کرده
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
از شر وجود گروه رنج ( روحانی نوبخت جهانگیری ) خلاص شدیم حالا رفتیم زیر یوغ گروه عمر آقایان ( عبدالمالکی مخبر رئیسی ) دقت بفرمایید به حرف اول فامیلی ها
مجید
۱۱:۳۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
باسلام به تهیه کننده خبر میگم ما مثل شاه وابسته نیستیم میدونی چرا هن میدونی چرا ؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
طرح بسیار خوبی هست ولی با توزیع یارانه تورم باز بیشتر میشود بهتر است صرفه جویی حاصله را صرف بهداشت و درمان ملت کنید طوری که کلا مراجعه و درمان در کلیه بیمارستانها کلا رایگان شود و همچنین آموزش کاملا رایگان طبق قانون اساسی.
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
طرح بسیار خوبی هست ولی با توزیع یارانه تورم باز بیشتر میشود بهتر است صرفه جویی حاصله را صرف بهداشت و درمان ملت کنید طوری که کلا مراجعه و درمان در کلیه بیمارستانها کلا رایگان شود و همچنین آموزش کاملا رایگان طبق قانون اساسی.
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بخش زیادی از مردم ماشین ندارند. خب وقتی ماشین ندارند بنزین برای چه می خواهند. کسی که ماشین دارد یا چند ماشین دارد سرمایه گذاشته و به رونق تمامی مشاغل کمک کرده و در ثانی مگر فقط یارانه بنزین است که همه از آن استفاده نمی کنند؟ پس فردا باید مردمی که مریض نشده اند و بیماری صعب العلاج نگرفته اند هم بروند و درخواست یارانه داروهای گران قیمت را بکنند و یا زنانی که بچه دنیا نیاورده اند هم بروند و پول یارانه برای استفاده نکردنشان از زایمان طبیعی مجانی را بخواهند و و مشابه اینها که نمی توان همه را نام برد. تیم اقتصادی چگونه به این نتیجه رسیده؟ واقعا دغدغه عدالت دارند؟ خودرو را ورودش را مثل کشورهای خلیج فارس آزاد کنند و بنزین را هم به قیمت جهانی بدهند به مردم. چرا نمی کنند؟ چرا خودرو را به قیمت 20 برابر ارزش جهانی اون به مردم می فروشن و جیب مردم را خالی می کنند و اونوقت دغدغه عدالت دارند؟ یا اینکه می خواهند گران شدن بنزین را به دست خود مردم اجرا کنند؟ اینکه مردم 15 لیتر خود را مثلا به قیمت جهانی اون بفروشن وبعد دولت هم همون قیمت رو بذاره رو بنزین؟ اگر با این مکر می خواهید پیش بروید خداوند مکر شما را با مکر خویش بی اثر و روسیاهتون خواهد کرد. که روسیاه هستید در پیشگاه خدا و مردم. شما برای پیشبرد اهدافتون قصد از بین بردن انصاف و برادری از بین مردم و بر هم زدن نوع دوستی و وطن پرستی را دارید. بس کنید .
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سخن من با رسانه ها و قشرهایی هست که در مقابل ظلم سکوت می کنند که هیچ هیچ حمایتی از مردم ایران که مالیات میدهند از مردمی که از جیبشان خرج می شود تا تحصیل کنند و حقوق بگیرند ،نمیکنند.
حتما صداشون در میاد از جیب مردم ایران؟بله از مالیات مردم از فشار بر مردم حقوق کارکنان،سازمانها،نهادهای مختلف پرداخت میشود،دولتها درآمدشان از جیب مردم ایران است نه از معاملات و هلدینگ ها.

قشرهایی مثل خبرنگاران ،رورنامه نگاران مجریان صداوسیما( رسانه ها)،و کادر درمان از پرستاران تا مخصصان برجسته و محققان علوم پزشکی،،وکلای وحقوق دان ها،روحیانیان و مراجع تقلید،مهندسان و پیمانکاران مسکن،تولید کنندگان صنعتی،استخراج کنندگان معدن،مهندسین نفت و گاز،مهندسان کشاورزی ایران و اقتصاد دانان،اساتید دانشگاه ها و معلمین و بقیه کارمندان وکارکنان دولتی،هیچکدام ادای دین به مردم ایران نکردید،هیکدام از حق مردم شریف دفاع نکردید،همه فقط بفکر موقعیت و جیب خود بودید.هیچکس جرات نکرده تا بحال از جیب خالی ما،از سلامت ما و بخطر افتادن سلامت جسم و جان ما دفاع نکرد چه در بحث واکسن چه در بحث تراریخته ها،چه محیط زیست ،چه از لحاظ گرانی وناتوانی مردم در اینکه بتوانند جسمشان را سالم نگه دارند مثلا یک ایرانی نمی بینی که دندان سالمی داشته باشد یا موی سالمی یا ریه وقلب سالمی،اما کدام پزشک از این مردم دفاع کرد؟کدام خیر نگار از حق مردم شریف دفاع کرد که بی کنید سیاستهای غلط را ،همه پشت یک فرد و حزب ایستادید.کدام مهندس کشاورزی و صنعت نفت،یا ساختمان از حق مردم دفاع کرد؟کدام گروه از وکلا از حقوق مادی ومعنوی مردم ایران دفاع کرد؟کدام مرجع تقلید یا قشر روحانیون جوان از مردم ایران دفاع کرد؟ ؟ جز نیروهای مسلح و نظامیان کسی از مردم ایران دفاع نکرد!جز شهدا کسی از مردم ایران دفاع نکرد،جای تاسف دارد.همین
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
باشه حالا بیا پایین سرمون درد گرفت
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
تکلیف بچه های کوچک تو خانواده چی میشه؟؟؟؟؟؟
خواهشن توضیح
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بجای تامین شیر خشک و پوشک بنزین بخورند مدیریت ماسک زدهای ریشه در گلدان دیگران فکر ما نیستند از کدام تکلیف صحبت می کنی
احد
۱۱:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
از کنین توروبخدا اینقد بنزین بنزین نکنین گداگشنه ها بازکم آوردن میخوان ازجیب ملت بخورن براشما فرقی نداره که ملت چی میکشن بااین ماشینا که قالب ملت کردین یعنی تواین مملکت یه باعرضه پیدانمیشه که درخرابشده خودروسازها روتخته کنه؟والاتوآفریقا اون قبایلی ماشین ندیدنم سواراین فرقونها نمیشن بدبخت این ملت که هم پول خرج میکنن هم خاک توسرشون میکنین
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
پرفسوران عزیز متوجه نشدید چی شد!قرار نیست بنزنین گرون بشه بلکه نوع سهمیه تغییر میکنه برای مثال تا الان ۶۰ لیتر ماهانه بود برای همه اونایی که ماشین دارن و این اخر نامردی در تقسیم یارانه ی بنزین بود الان کردن نفری ۱۵لیتر برای همه حتی اگه ماشین نداشته باشی، پس گول سیاه نمایی ضد ایران و ضد دولت و اپوزوسیون و منافقا و براندازا و اصلاح طلبها را نخورید ،این طرح واقعا طرح عالی هست درسته الان ۱۵لیتر سهمیه من نسبت به ۶۰ لیتر قبل کم شده ولی خیالی نیست مهم اینه همه از این موقعیت بهره ببرن
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
یا خیلی خوابی...یا فرق خواب و بیداری نمیدونی چیه..یا....
محسن
۱۱:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بعدا معلوم میشه
همین میشه یه بازار سیاه
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
واقعا نمیفهمی یا ادا در میاری.... بنزین بشه۱۵ لیتر سهمیه.. بقیه اش باید ۳۰۰۰ تومانی بزنی. یعنی خود به خو د دیگه ۱۵۰۰ حذف..یعنی گرونی. فارسی نوشتم..
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دقیقا چرا من که ماشین ندارم نباید بنزین داشته باشم
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
مهندس همه فهمیدن چی شده این شمایین که خمارین نمیدونی چی به چیه
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
تو که ماشین نداری ،یارانه نقلیه عمومی میگیری،ده جور مریضی داری ،یارانه دارو میگیری ،حالا اونکه دارو یا نقلیه عمومی و ... استفاده نمیکنه چطور یارانه شو بگیره.
شیخی
۱۱:۰۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
برای دلال ها خوب خواهد شد و رانت و قاچاقچی ها سوخت و برای کارمندان پمپ بنزین ها دارند کار میکنند نه برای مردم .
محمد
۱۱:۰۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
هر وقت کشاورزی که ماشین سواری ندارد پول آب مصرفی برای کشاورزی رو پرداخت کرد بعدش بیان سهمیه بنزین رو هم به فرد بدن به جای ماشین. آیا آب رودخانه ارث پدری کشاورزان است؟ آیا متعلق به همه مردم نیست.
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این چه قیاسیه؟ اکثر کشاورزان از چاه و قنات ملک ی خودشون استفاده میکنن و اون رودخانه ای ها هم حق آبه چندصد ساله دارن
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
احسنت، با این حساب باید یارانه آب و یارانه مرتع و جنگل و رودخانه و گیاهان خودرو و معادن و...را که بعضی ازش درآمد دارند و میفروشند و سود میبرند حساب شود و به هر کد ملی مبلغی تعلق بگیرد.
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آیا فقط بنزین سرمایه ملی است و تمام مردم سهم دارند؟
بجز بنزین سایر محصولات نفتی و پتروشیمی چی؟
سهم مردم از معادن مس و آهن و طلا و اورانیوم و گوگرد و روی و منیزیوم و.... صدها معدن دیگر را چرا نمیدهید؟
حسن
۱۱:۰۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بهانه است برای گران کردن باید هم چنین گویند اقای رئیسی مواظب این خائنین در دولتت باش که دولت با سر زمین نخورد
علی
۱۱:۰۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
نزارید مردم در طول این چهل و دو سال یک روز خوش همراه با ارامش داشته باشند خدا به حق شهدا نسل خائنین نفوذی در حاکمیت نظام را نابود کند که هر روز یک استرس به ملت وارد می کند
hassan
۱۱:۰۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
من نمی دونم اینا مردم رو چی فرض کردند. اگر این گرونی نیست پس اسمش رو باید چی بگذاریم. منی که قبلا 60 لیتر در ماه سهمیه داشتم حالا 20 لیتر دارم .بقیه رو باید بازار آزاد به قیمت 3000 تومن تهیه کنم . آیا این هزینه رو بالا نمی بره؟ بابا یه بچه هم اینو می فهمه به خدا.!!!!! بگذریم از اینکه چه تاثیری روی قیمتها می گذاره. مسئولین ما نمی دونم چرا فقط یک جانبه مسائل رو می بینند . زمان اضافه کردن حقوق سالیانه چیزی ندارند اضافه کنند و نهایتا 10 درصد پلکانی. اما بی سرو صدا نون گرون می شه. بنزین بقول خودشون عادلانه سهمیه بندی می شه ولی گرون نمی شه!!!!!!!!! و صد البته هییییچ تاثیری روی قیمت اجناس نمی زاره و اگر کسی هم میگه تاثیر می زاره بی خود میگه....
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
هرروز مردم راباسوژه های عحیب وغریب، سرگرم می کنید تاعیوب وسستیهای مسؤلیتی خود رابپوشانید
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سلام فکر کردین با آدمهای نفهم طرف هستید. خودتون نمیفهمید فکر میکنید مردم هم حالیشون نیست، بابا درآمد این مردم بیچاره ریالیه چرا هزینه هاشون رو دلاری پای مردم حساب میکنند
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
در عرض چهل و دوسال این همه ویرانی و نابودی اقتصاد و ایران جای تعجب داره کشوری که با سرعت در اقتصاد و رفاه پیش تاز بود شده به کشوری عقب مانده مریض که توان ارتباط با هیچ کشوری را ندارد ازادی بیان هم که بر سر دار معترضان هم که در قبرستان واقعا این شیوه اداره کشور و این همه فساد و قتل ایا خدا به شما اجازه چنین کاری را داده
توجیهات غلط برای افزایش قیمت بنزین
۱۰:۵۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آقای اوجی ، اگر استدلال شما درست باشد ، پس چون 90 درصد مردم از هواپیما استفاده نمی‌کنند و از طرفی چون دولت برای سوخت موتور هواپیما یارانه می دهد، پس دولت باید به این 90درصد مردم که از هواپیما استفاده نمی‌کنند پول یارانه بابت سوخت هواپیما پرداخت کند و یا بیش از 70 درصد مردم از قطار مسافری استفاده نمی‌کنند پس دولت باید یارانه سوخت قطار رو به این 70 درصد مردم پرداخت کند و بسیاری از این دست موارد که دولت باید یارانه آنها رو به مردمی که از این خدمات استفاده نمی‌کنند ، پرداخت کند.!!!!!
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
احسنت احسنت بله حتما باید پرداخت کند
یحیی جباری
۱۰:۴۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
با سلام و عرض ادب و احترام
مطلبی را از طریق سایت شما میخواهم بیان کنم لطفاً نظر بدین
اینجانب احتمال میدم که تیم اقتصادی دولت مشکل دور اندیشی دارند چرا که با اختصاص 15 لیتر بنزین به هر فرد میخواهد چه دردی را دوا کند
اولاً کسی که 4 تا ماشین داره چهاربرابر شخصی که ماشین نداره با دادن سرمایه اش، پس اندازش و پول نقدش به رونق اقتصاد این کشور کمک کرده کل صنوف مرتبط با خدمات خودرویی اعم از مکانیک، صافکار و ...... از وجود سرمایه و نهایتاً از وجود خودرو اون ارتزاق میکنند.
فردا اگر دولت بجای اختصاص بنزین به خودرو، به فرد فاقد خودرو بدهد و فردی که خودرو داره بنزین آزاد استفاده کند به نظر شما قیمت خدماتی که با خودرو میداده با قیمت قبلی خواهد بود ؟؟؟؟؟؟؟ افزایش قیمت تمام شده حمل و نقل برابر با افزایش قیمت همه چیز و نهایتاً تورم
آتشی که دوستان در مجلس و دولت روشن میکنند اول دود آن به چشم همه (خودرو دار و بی خودرو) خواهد رفت سپس آتشی بر جان تک تک آحاد جامعه خواهد بود
عالم محضر خداست پس لطفاً با افکارت، با کردارت، باگفتارت و با اعمالت مردم را به فلاکت سوق نده نماینده و دولتمرد عزیز!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
قطعا این موضوع شامل خودروهای باری و خدماتی نخواهد بود
حقگو
۱۰:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خاک بر سر ملتی که بخاطر ماهی یک دلار در حال بحث و مجادله و دادن نظر و پیشنهادات و حواسشون نیست پشت پرده چند صد میلیارد دلار در حال حیف و میل توسط دولت غارت شده و از بین رفته
مرندی
۱۰:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دیگه این افزایش قیمت مثل سری پیش نیست .۱۰۰۰ تومان گرون کنه این خواب بنزین ۲۰.۰۰۰تومانی دیده.خدایا ما رو از دست خودمون نجات بده
سجادبلاش آبادی
۱۰:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خدا لعنتشون کنه...................................... خدایش اگه جهنمیم باشه همین ایرانه...............
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ممنونم از دولت انقلابی که از همین اول کار پدر مردم رو در میاره!!
15 لیتر در ماه میشه 22 هزارتومن .
میخواهید 22 هزار تومن بدید ولی تورم کمر مردم رو بشکنه.
اقا نمیخواهیم ما پولتون رو بسه دیگه
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
میگم کاش بنزین این هواپیماها که مسوولین گرامی انداختن زیرپاشیون چپوراس میگردن اسمشم گذاشتن سفرهای استانی اینارم براهرکدوم که واقعا ایرانین 15 لیتربدن خوب میشه هابهشونم تعلق نمیگیره چون اکثرشون تابعیت اونورارو دارن
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
افرادی که خودرو دارند در سال پول بیمه نا به حق و عوارض و مالیات داره میدن اینا به چشم نمیاد، بعدم مگه افرادی که خودرو ندارند پیاده جابجا میشن هر طرحی که اجرا شده آسیبش فقط به قشر ضعیف رسیده فقط
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
وقتی ۶۰ لیتر ۱۵۰۰ را می کنید ۱۵ لیتر یعنی عملا انگار بنزین برای ما گرون شده. من دانشجو با ماشین به عنوان پیک کار میکنم خرجم و قسط همین ماشین را در بیارم. یک نفرم با یک کد ملی. در نتیجه حالا توی این گرونی انگار از این به بعد باید بابت ۴۵ لیتر ۱۵۰۰ تومان بیشتر بدم! دست شما درد نکنه. توی این گرونی ها کمک مردم نیستید لااقل خرج جدید واسمون نتراشید
امیر
۱۰:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
کارمون شده بیایم زیر پست های اخبار کامنت بزاریم و درد دل کنیم....خدایا خودت ظهور کن
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خداخودش مونده چی به چیه کجاظهورکنه اگه گوشی داشت میگفت چقدافریدن ایناپشیمونه
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بعد از اختصاص بنزین به کارت ملی باید قیمت بنزین به قیمت بین المللی برگرده یعنی بشه لیتری دو دلار یا به عبارتی 60 هزار تومان و در پمپ بنزین‌ها به صورت آزاد عرضه شود.
اونوقت من که ماشین ندارم و پنج نفریم 75 لیتر بنزینمون رو میتونیم بفروشیم به ماشین دارها لیتری 50 تومن، که میشه تقریبا 4 میلیون تومن، که خودش یه حقوقی هست، اونوقت قیمت ماشین میاد پایین و همه میخوان ماشینهاشون رو بفروشن و من میتونم برم ماشین بخرم...
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
نمیدونم چرا از گذشته تا حالا هر گلی که میخوان به سر مردم بگیرن تو پاییز و زمستان میگیرن!!
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
مسئولین دلسوز و عدالت جو ی ما هر موقع بخوان ، کلاه سر مردم بزارن از کلمه حق مردم، عدالت، فقرا و .... صحبت می کنند و از اول انقلاب هر روز آزمون و خطا کار ها را مدیریت می کنند.
محسن
۱۰:۲۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
فقط خدا می‌تواند کاری کند برایمان وبس
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خدا لعنتتون کنه،میشه یه مدت کلا طرحی ندین،و مردم را به حال خودشون رها کنید
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
چرا بعد ۴۰ سال العان یادتون افتاده که این کارو بکنید؟! تو این چهل سال که اونایی که خودرو داشتن حق اونایی که نداشتن رو میخوردن چی؟! تا کی مردم بشن موش آزمایشگاهی تا شما هر طرحی رو بدون فکر اجرا کنید و ببینید جواب میده یا نه به یه بچه بگید میفهمه وه از اول نباید یارانه رو بنزین میزاشتید و باید به شخص میدادید که الان با برداشتنش گرون شدنش یا هرکاری رو کل قیمت ها تاثیر بزاره اگر از اول قیمت بنزین بدون یارانه توضیع میشد دیکه رو قیمت ها هیج تاثیری نداشت!!! ۸۰ میلیون جمعیت ایران جور نماینده هایی رو میخورن که همه هم و غمشون رفتن به مجلس و اصلا از درد مردم خبر ندارن
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خدا لعنتتون کنه که اینقدر مردم رو عذاب میدید، آخه این چه وضع مملکت داریه، فقط بلدید به بهانه‌های مختلف دست تو جیب مردم کنید، یه روز حذف یارانه، یه روز مالیات های عجیب و غریب و حالا دوباره بنزین، خوب مدیریت بلد نیستید برید به جهنم
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
شمر و داعش از شما بهتر هستند
امیر
۱۰:۱۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
واقعا ایده بدی است و مردم را به دوران خرید و فروش کوپن برای درامد ناچیز میبرد
بجای رونق اقتصادی که همه را شامل شود چه طرحهایی داده میشود مگر گاز برق اب و هزار چیز دیگر وجود ندارد که فقط کسانیکه امکان استفاده دارند از مزایای انها میتوانند بهره مند میشوند برای همه این موارد هم برای هر فرد سهمی در نظر گرفته شود انگاه چه شود فقط میخوریم و میخوابیم
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
فرمودن مصرف بنزین بالاست ولی نمی فرمایند ماشین 30 پیش رو خودرو ساز داخلی (یا بهتر بگم آقایان رانت خوار) به مردم قالب می کند و هیچگونه عملی برای بروز کردن خودرو ها صورت نمی گیره.
بوجود آوردن انزوا اقتصادی ، فرسودگی ناوگان عمومی و باربری و... در نظر گرفته نمی شه.تازه 15 لیتر بنزین می خوان بدن شرط یک سال اقامت هم وضع کردن
مردم به چه روزی انداختید نمی دونم تو اون دنیا شما چه جور می خواید جواب بدید
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این طرحی ناقص هست ۱. سهمیه هر ایرانی از منابع ثروت ملی ۱۵ لیتر هست یعنی ۲۲۵۰۰ تومان واقعا این سهم هر ایرانی هست .۲ هدف دولت به خاطر صادرات بیشتر هست پس اولویت اینکه کمتر مصرف بکنیم بیشتر صادرات ۳. در مورد مصرف سوخت باید فرهنگسازی بشه نه فشار رو مردم باشه ان یارانه ۴۵۵۰۰ که در زمان احمدی نژاد تصویب شد بعد این همه سال با ایجاد تورم زیاد هنوز هیچ تغیری نکرده پس ان طرحم از ریشه اشتباه بود و هزینه هنگفت سامانه هوشمند و کارت سوخت را هم به دولت و هم مردم اورد چرا فکری اساسی و کلی نمیکنید مثلا به جای این طرحهایی بیاید ماشینهای برقی وارد کنید هم الودگی کمتر هست همم مصرف مردم تغیر میکنه اگه خودروهای برقی هم وارد میشد صد درصد مصرف بنزین نصف کاهش میکرد بحث گازییل هم باید به همین منوال باشه در کیفیت سوخت هیچ تغیری نکرده مشکل اینکه با چنین طرحهایی علاوه بر هزینه سنکین بر خود دولت هزینه زیادی بر مردم تحمیل شده
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
۱۵ لیتر رو اول توی ۸۰ میلیون ضرب کن بهدش توی ۱۵۰۰ ضرب کن بعد توی ۱۲
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
فردا نگویید خش و خاشاک بودند
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
۵۰ درصد مردم خودرو ندارند ایا کرایه ماشین هم نمیدهند ۱۵ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی چند تومان میشه آیا جوابگوی تورم و افزایش نرخ کرایه ها میشه
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بی انصاف
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
لعنت به تک تکتون
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
لعنت به خودت
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ال گفتین 20 لیتر حالا شده 15 تا ..... درود بر شرفتون
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
من خودرو دارم و با همسرم دو نفریم قبلا" سهمیه ۶۰ لیتر داشتم و حالا با طرح نابخردانه دولت ۳۰ لیتر شده اگر در ماه ۶۰ لیتر نیاز بنزین من باشد در این طرح باید ۴۵۰۰۰ تومان بعلاوه ۹۰۰۰۰ تومان که جمع آن ۱۳۵۰۰۰ تومان میشود بپردازم در صورتیکه قبلا" برای ۶۰ لیتر سهمیه ۹۰۰۰۰ تومان پرداخت میکردم ، با طرح جدید ۶۰لیتر بنزین برای من و امثال من لیتری ۲۲،۵۰۰ تومان خواهد شد ، آیا مردک دروغگو بنزین گران نشده . اجرتون با خدا دروغگوهای نادان
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
شما دو نفر هستید و سهمیه بنزین تون شده 30 لیتر خانواده هایی که یک یا دو و بیشتر بچه دارند و توی این کرونا سرویس بچه هاشون هم هستند به دلیل اینکه بچه هاشون زیر سن قانونی هستند و کارت ملی ندارند هم همون 30 لیتر تعلق میگیره
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ریاضی ات خیلی ضعیفه
سارا آتشی
۱۷:۴۰ ۱۷ دی ۱۴۰۰
من که تا حالا این کار رو نکردم و حتما باید خیلی خوب باشه
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آیا این حق هم مثل یارانه ۴۵ تومانی دهه بندی میشه و قطع میشود. اگر حق ملی به همه داده شود ولی اگر کمک مالی است وقت همه را با عدالت نگیرید.
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۷ دی ۱۴۰۰
این آقا راست میگه