سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبار ۳۴ میلیاردی برای تهیه نهاده دامی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در قالب دامدار کارت بانک کشاورزی، تسهیلات ارزان قیمت به دامداران روستایی و عشایری ارائه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در مرحله نخست یک هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب دامدار کارت با نرخ ترجیحی ارزان قیمت برای تهیه نهاده‌های دامی در اختیار دامداران کشور قرار می‌گیرد که سهم آذربایجان شرقی ۳۴ میلیارد تومان است.

اوافزود: این کارت که با اعتبار ۱۰ و ۲۰ و ۵۰ میلیون تومانی در اختیار دامداران قرار می‌گیرد برای کمک به تهیه نهاده‌های دامی در سه ماهه زمستان است.

او گفت: این تسهیلات یک ساله و با سود ۱۱ درصد است و استفاده از تسهیلات صرفاً در پایانه‌های فروش (pos) کارگزاران کارخانه‌ها خوراک دام، تعاونی‌های شهرستانی، شرکت‌های پشتیبانی امور دام و مراکز فروش نهاده‌های دامی که توسط جهادکشاورزی اعلام می‌شود مجاز است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: این کارت تنها برای تهیه بخشی از نهاده مورد نیاز دامداران است و مابقی آن همچنان از طریق سامانه‌های توزیع نهاده‌های خوراک دام مانند بازارگاه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و البته اعتبار زمانی استفاده از این کارت نامحدود است، اما آن چه هدف وزارت جهاد کشاورزی بوده، کمک به دامداران برای تهیه نهاده‌های دامی در فصل زمستان است.

فتحی افزود: دامداران توسط سازمان جهاد کشاوری استان و شهرستان‌ها شناسایی شده و کددار هستند و از طریق سازمان به بانک کشاورزی معرفی خواهند شد تا دامدار کارت را تهیه کنند افزود: دامداران با استفاده از این کارت اعتباری، فقط می‌توانند نهاده‌های دامی تهیه کنند و مبلغ آن را به صورت شش ماهه و یک ساله پرداخت کنند.

به گفته او دامداران می‌توانند با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شوند و این که کدام دامدار از چه میزان تسهیلات می‌تواند استفاده کند بستگی به تعداد دام‌های آن دامدار دارد و این موضوع توسط اداره جهاد کشاورزی تصویب و به بانک کشاورزی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.