سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان همدان؛

۵۷۳ گواهینامه صادراتی برای محصولات صادر شد

مدیرکل استاندارد همدان از صدور ۵۷۳ فقره گواهینامه برای محصولات صادراتی استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد همدان گفت: این تعداد گواهینامه انطباق صادراتی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه صادر شده که حاکی از افزایش رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین‌المللی است.

او یکی از مهمترین محور‌های توسعه اقتصادی برای هر کشوری را صادرات و توجه به رونق آن دانست و بیان کرد: این مهم نباید دور از اهداف اصلی و امور زیربنایی باشد.

مددی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، ۶ قلم خشکبار شامل پسته، کشمش، خرما، برگه زردآلو، زیره و زعفران مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری است و صادرات این محصولات در صورت تایید استاندارد انجام می‌شود.

به گفته او حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، برندسازی محصولات بومی، تدوین بسته حمایتی برای فعالان اقتصادی و صدور نشان حلال اقداماتی است که برای تقویت کالای داخلی و توسعه صادرات محصولات همدان در بازار‌های جهانی صورت می‌گیرد.

مددی با تاکید بر حمایت استاندارد از فعالان اقتصادی گفت: در سال‌های اخیر آسان‌سازی فرآیند صادرات کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و واردات مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای در دستور کار قرار گرفت و منجر به تدوین بسته‌های حمایتی در سازمان ملی استاندارد شد و در همدان نیز به اجرا درآمد.

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: استاندارد ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.