سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراکز درمانی مشهد تا پایان سال مجوز گردشگری سلامت دریافت می‌کنند

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه مراکز درمانی و بیمارستانی مشهد تا پایان امسال مجوز پذیرش گردشگر سلامت یا IPD را دریافت خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، داود خوش شکن  مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه مراکز درمانی و بیمارستانی مشهد تا پایان امسال مجوز پذیرش گردشگر سلامت یا IPD را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان در مشهد، شامل ۴ بیمارستان دولتی و ۱۲ بیمارستان خصوصی مجوز گردشگری سلامت دارند که بیمارستان "ناظران" نیز در این زمره قرار دارد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام شرکت‌های گردشگری سلامت که از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مجوز دارند، می‌توانند بیماران زیر پوشش خود را به بیمارستان‌های دارای مجوز گردشگری سلامت منتقل کنند.

خوش شکن گفت: بیمارستان ناظران، که تاکنون تک تخصصی درمان سرطان بود، اکنون به سمت جنرال یا عمومی پیش می‌رود و مدیران شرکت‌های گردشگری سلامت می‌توانند از ظرفیت‌های این بیمارستان، که طبق ارزشیابی وزارت بهداشت درجه یک اعلام شده است، برای درمان بیماران حوزه گردشگری سلامت استفاده کنند.

وی گفت: در شرایط کنونی طبق مصوبه ستاد ملی پیشگیری از کرونا از چهار کشور با خطر انتقال اومیکرون برای مدت ۲ هفته اجازه ورود مسافر نداریم، اما ورود مسافر از سایر کشور‌ها با رعایت دستورالعمل‌های مربوطه مشکلی ندارد.


بیشتر بخوانید


مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از سایر کشور‌ها نیز اگر گردشگران سلامت ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده و تست پی. سی. آر آنان در ۴۸ ساعت گذشته منفی بوده باشد، اجازه ورود به کشور و دریافت خدمات گردشگری سلامت را دارند.

مسعود خانی رئیس بیمارستان ناظران مشهد نیز در این بازدید گفت: این بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی توسط انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد در گستره ۱۸ هزار و ۵۰۰ مربع و با زیربنای ۲۹ هزار متر مربع احداث شده است.

وی گفت: این بیمارستان دارای پنج طبقه شامل بخش‌های کودکان، زنان و مردان است و تکمیل کننده مرکز رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) وابسته به انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد است.

خانی گفت: بیمارستان ناظران اولین قطب درمان سرطانی و مجهزترین مرکز انکولوژی در حوزه درمان بیماری سرطان کشور به شمار می‌آید و علاوه بر آن یک بیمارستان عمومی است که قابلیت انجام جراحی‌های متعدد در این بیمارستان و فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را دارد.


منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.