سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان بوشهر پر شد

معاون شرکت آب بوشهر گفت:باپرکردن ۲۴ حلقه چاه غیرمجاز، از برداشت بیش از یک میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالطیف عباسی‌نژاد معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: یکی از برنامه‌های مستمر صیانت از منابع آب طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است که در همین زمینه در ۹ ماه امسال، ۲۴ حلقه چاه غیرمجاز پر شده که موجب شده است  از مصرف بیش از یک میلیون مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی جلوگیری شود.

او افزود: به گواه آمار میزان بارش‌های امسال در استان بوشهر بیش از ۷۵ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته و همین موضوع، فشار مضاعفی را به آبخوان‌های استان وارد کرده است.

به گفته معاون شرکت آب بوشهر، با این وجود برداشت‌ها از منبع محدود آب زیرزمینی هیچ‌گاه متوقف نشده و این سرمایه ملی همواره در حال مصرف شدن و ایجاد توسعه در سراسر کشور است.

عباسی‌نژاد ادامه داد: افزایش جمعیت و ناترازی بار اشتغال در بخش کشاورزی، موجب برداشت‌هایی بیش از توان طبیعی منابع آب زیرزمینی شده است.

او افزود:  نصب کنتور‌های هوشمند بخش دیگری از وظایف این سازمان برای مدیریت منابع آب است که امسال بیش از ۱۴۰ عدد کنتور هوشمند در استان نصب شده است.


بیشتر بخوانید


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: بررسی شرایط کنونی و پیش بینی شرایط آینده، ضرورت تغییر رفتار همه بهره‌برداران حوزه آب را نمایان می‌کند.

عباسی‌نژاد گفت: مصرف بهینه آب در کاربری‌های مختلف، افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و انتقال بار اشتغال از کشاورزی به صنعت از جمله راهکار‌هایی است که برای حفظ  آب باید در کشور و استان انجام شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.