سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آل اسحاق مطرح کرد؛

درآمد ۹۰ درصدی کشور‌ها از بخش تجارت و خدمات

دبیر مشترک ایران و عراق گفت: بخش تجارت و خدمات دارای اهمیت است و متوسط درآمد حاصل از خدمات در کشور‌های پیشرفته ۹۰ درصد و در کشور‌های در حال توسعه ۷۰ درصد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ یحیی آل اسحاق دبیر مشترک ایران و عراق با بیان اینکه وزیر با ۲۵ حوزه به صورت مستقیم در ارتباط است، گفت: با وجود مشکلات داخلی و شرایط اقتصاد فعلی وزیر می تواند به صورت مستقیم به ۲۵ نهاد نظارت کند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بخش تجارت و خدمات دارای اهمیت است و متوسط درآمد حاصل از خدمات در کشور‌های پیشرفته ۹۰ درصد و در کشور‌های در حال توسعه ۷۰ درصد است.

آل اسحاق گفت: طرح اصلاح ساختار در شرایط کوتاه و بلند مدت مطرح شده اما در حال حاضر مسائل کوتاه مدت مانند معیشت مردم بسیار بحرانی است و باید به این موضوع پرداخته شود.

جزئیات اصلاح ساختار وزات صنعت، معدن و تجارت

در ادامه برنامه مهدی نیازی معاون وزیر صمت در رابطه با اصلاح ساختار وزات صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش اول این تغییر شامل سیاست های کلان است، راهبردهای کلان وزارت شامل اصلاح ساختار تولید با تکیه بر دانش بنیان ها، مقابله با فساد، توسعه متوازن و اصلاح سازوکار های بازار است.

او ادامه داد: سطوح برنامه ها در طی ۴ سال آینده بر محورهای تنظیم بازار، رفع موانع تولید می چرخد و مهم ترین برنامه تحولی، اصلاح ساختار است که به قسمت های بین الملی، استانی و بخشی تقسیم می شود.

نیازی در رابطه با اصلاح ساختار گفت: در اصلاح ساختار برنامه ای برای هم افزایی بین فعالین اقتصادی وجود دارد و علاوه بر این در آینده برای هر شهرستان رویکرد آمایش سرزمین تعریف شده است.

او ادامه داد: هدف ما از آمایش سرزمین تامین کردن نیاز هر منطقه است تا از جا به جایی افراد جلوگیری کنیم و بتوانیم از پتانسیل های هر منطقه استفاده کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: وزارت صنعت معدن تجارت بعد از ده سال کنار هم قرار گرفت. قبل از اصلاح ساختار فردی برای سرمایه گذاری باید به ۱۰ ارگان رجوع می کرد. بنابراین اگر در حوزه بازار با مشکلی مواجه می شدیم، نمی توانستیم دلیل عمده مشکل را پیدا کنیم به این علت که با کلی از دفاتر رو به رو بوده ایم.

نیازی در رابطه با فعالیت های مرتبط وزارت صمت گفت: کل فعالیت های وزارت صمت بر اساس نوع فعالیت و قواعد بازار به پنج طبقه تقسیم می شوند.

او افزود: فعالیت اول مرتبط با مردم است مانند نساجی. فعالیت دوم مرتبط با سرمایه و زیرساختی است مانند تجهیزات. سوم محصولات مرتبط با حمل و نقل. فعالیت چهارم محصولات مرتبط با منابع زیر زمینی و منبع پایه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.