سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوز بوستر در کنترل اُمیکرون موثر است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دریافت دوز سوم را در پیشگیری از ابتلای افراد به سویه جدید اُمیکرون و قطع زنجیره بیماری بسیار تاثیرگذار دانست.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید وحید حسینی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در چهارصد و شصت و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مردم خواست تا با تزریق دوز سوم واکسن، اطرافیان و عزیزان خود را به مشارکت در این ایمن سازی ضروری تشویق کنند.

او با اشاره به اینکه جانباختگان کرونا شامل همه گروه‌های سنی هستند، بیان کرد: ابتلا به کرونا مختص به گروه سنی خاصی نیست و این خطر، بی رحمانه تمام عزیزان ما را تهدید می کند و در چنین شرایطی لازم است همه از خود و دیگران در برابر این ویروس منحوس مراقبت کنیم.

ضرورت پرهیز از خود درمانی

حسینی تصریح کرد: دریافت دارو چرخه انتقال بیماری را قطع نکرده و برای شناسایی و پیشگیری از ابتلا به سویه جدید اُمیکرون، افراد باید به مراکز ۱۶ ساعته و پزشک خانواده خود مراجعه و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز مهمترین اولویت امروز مجموعه سلامت را تسریع در واکسیناسیون و پوشش گسترده آن در گروه هدف جامعه برشمرد که در شرایط کنونی با تاکید بر دریافت دز سوم واکسن، برای افزایش ایمنی عمومی جامعه در حال انجام است.

او ادامه داد: ضرورت دارد علاوه بر انجام واکسیناسیون کووید۱۹، به صورت سختگیرانه شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از سوی تمامی افراد جامعه رعایت شود.

حسینی افزود: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلا به اُمیکرون در هرمزگان، مردم باید رعایت شیوه نامههای بهداشتی را جدی گرفته و با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس خطرناک، استفاده مداوم از ماسک به ویژه در فضاهای سربسته را رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پرهیز از حضور در دورهمی ها و جمع های خانوادگی در صورت وجود علایمی نظیر تب، سرفه، گلودرد و آب ریزش بینی بود و یادآور شد: همچنین توصیه می شود افرادی که واکسن دریافت نکردهاند، هرچه سریعتر نسبت به تکمیل دوره واکسیناسیون به ویژه دریافت نوبت دُز سوم واکسن خود اقدام کنند.

او بیان کرد: درصد روزانه و پایش تمام مراجعان در مراکز بهداشت و درمان استان با هدف پیگیری افراد مشکوک دارای علایم کروناویروس، در اولویت دستور کار پزشکان خانواده شهری و روستایی استان قرار دارد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.