سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان انجام تست "اُمیکرون" در استان کرمانشاه

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از امکان انجام تست "اُمیکرون" در استان خبر داد و گفت : کیت‌های تشخیصی این سویه جدید کرونا در استان موجود است و از موارد مشکوک تست گرفته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه آبادی معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی سویه جدید "اُمیکرون" در کشور گفت : در همین راستا مراقبت‌ها تشدید شده تا در صورت شناسایی موارد مبتلا به این سویه هرچه سریعتر نسبت به کنترل و قرنطینه افراد شناسایی شده اقدام شود.

او گفت : هم اکنون تجهیزات تشخیصی این سویه جدید کرونا در استان موجود است و از افراد مشکوک تست گرفته می‌شود.

شاه آبادی افزود: هرچند این سویه فعلا ضعیف‌تر از سویه دلتا است، اما با توجه به دستورالعمل‌های وزارتخانه از افرادی که در بخش‌های ویژه بستری هستند و نیز افرادی که بصورت خانوادگی و ظرف مدت بسیار کوتاهی همگی مبتلا شده اند تست "اُمیکرون" گرفته می‌شود.

او افزود: از این افراد در وهله اول تست PCR گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن تست "اُمیکرون" از آن‌ها گرفته می‌شود.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به قدرت سرایت بالای سویه جدید گفت: در همین راستا نیاز است که افراد مراقبت بیشتری در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشته باشند.

او افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط‌های شلوغ مهم‌ترین عامل در پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید است.

شاه آبادی گفت: در کنار این‌ها عامل مهم در پیشگیری بحث تزریق دوز سوم واکسن کرونا است که در این زمینه می‌طلبد افراد هرچه سریعتر برای تزریق این دوز مراجعه کنند.

او افزود: تمام افرادی که حداقل سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن آن‌ها گذشته می‌توانند برای تزریق دوز سوم کرونا مراجعه کنند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه ادامه داد: این شرایط برای تمام انواع واکسن کرونا صادق است.

شاه آبادی از پایش مرز‌های استان در برابر ورود سویه جدید "اُمیکرون" خبر داد و افزود: تنها افرادی مجاز به ورود به کشور هستند که حتما کارت واکسن داشته و دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند.

این مسئول گفت: افرادی که واکسن نزده اند باید تست PCR از آزمایشگاه‌های معتبر داشته که مربوط به ۴۸ ساعت گذشته باشد.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در صورتی که افراد هیچ یک از این اقدامات را انجام نداده باشند در همان مرز از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود.

شاه آبادی افزود: تیم‌های مراقبت مرزی هم اکنون در مرز‌های پرویزخان و خسروی مستقر بوده و در صورتی که افراد واکسن نزده یا تست PCR نگرفته باشند، از آن‌ها تست می‌گیرند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.