سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امور خارجه:

در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم و به سند جدیدی رسیدیم

امیرعبداللهیان گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز دوشنبه در پنجمین کنفرانس روابط خارجی ایران با موضوع تاریخ جوامع ایرانیان و سیاست خارجی گفت: اولین نشست شورای ایرانیان خارج از کشور پس از وقفه ۸ ساله به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد تدوین قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور با همکاری مجلس از جمله دستورات رئیس جمهور است. همچنین برای هموطنان خارج از کشور در ذیل سایت «میخک» وزارت امور خارجه، محیطی را فراهم کردیم که از روز چهارشنبه بارگذاری می‌شود و همه ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند اطلاعات اولیه خود را وارد کنند. ما پس از استعلام از قوه قضاییه و دستگاه های ذیربط امنیتی به آن‌ها پاسخ می‌دهیم که می‌توانید بدون هیچ مشکلی به ایران سفر کرده و خارج شوید.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور هم درباره قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور گفت باید شرایط مناسبی برای ارتباط مستمر و همیشگی ایرانیان با داخل کشور فراهم شود و زمینه جذب، اشتغال و سرمایه گذاری آنان در کشور وجود داشته باشد و چنانچه کسی خواهان سرمایه‌گذاری در ایران بود مطمئن باشد که سرمایه او تضمین شده است.

رئیسی معتقد است ایرانیان مقیم خارج از کشور سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند و از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و ملت بزرگی نمایندگی می‌کنند که بیش از چهل سال است که در مقابل زیاده خواهی‌ها و سلطه طلبی‌ها ایستادگی و مقاومت کرده است و این افتخار بزرگی برای هر ایرانی است.

امیرعبداللهیان خبر داد در مذاکرات وین، سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم. دور جدید مذاکرات در وین امروز (دوشنبه) شروع می‌شود. امروز سند مشترک و قابل‌قبولی روی میز مذاکره‌کنندگان داریم که آن‌ها را از اسناد یکم و پانزدهم دسامبر می‌خوانیم؛ هم در موضوع هسته‌ای و هم تحریم‌ها.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت یعنی دیگر سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم به سند جدید و مشترکی رسیدیم. از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک شروع می شود؛ از جمله موضوعات در دستورکار در مذاکرات جاری ما بحث تصمین و راستی‌آزمایی است.

امیرعبداللهیان معتقد است باید در ذیل این واژه‌ها و موضوعات به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در برجام پیش‌بینی شده بتوانیم استفاده کنیم. در حال تنظیم‌کردن زمان مذاکرات ایران و عربستان سعودی هستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
چطور از بند بندسند به اصطلاح شما 20
ژون همه خبر داشتن واطلاع رسانی میشد حالا از توافق جدید خبری نیست باید از رسانه های غربی ‍‍‍‍پیگیری کنیم خدا میدونه چه اشی بپزین برای مردم
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
پیام هر ایرانی :
هیهات من الذله

"شهدا ، شمع محفل بشریت اند "
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۶ دی ۱۴۰۰
من فک میکنم چوب لا چرخ روحانی کردن تا خودشون بیان برجام رو درست کنن به اسم خودشون وگرنه رهبر گفت برجام رو آتش بزنید خوب چرا اینا آتش نمیزنن برجام رو؟
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
اینچوری حالا حالاها سر کاریم و نوشدارو بعد از مرگ سهراب میشه
مذاکرات باید در سطح سران باشه تا زودتر به نتیجه برسه
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
به سند جدیدی رسیدید یا به بهانه تراشی های دیگری دست یافتید تا مردم ایران ودنیا رامعطل خود کتید!!! البته تحریم ها به نفع تان است وخیلی ها ازایت سفره میخورند وعشق کنند!!!
ددرکلک ححقه وفتنه ،لنگه ننداریدد!!! ف
عاشق وطن
۱۳:۰۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
داداش اینا اونا نیستن اینا غیرت دارن وجدان دارن همه رو با هم یکی نکن اینا مرد میدان هستند اگر خدا هم عنایتی کنه الان اونا به زانو افتادند در دولت قبل ما به زانو افتاده بودیم اینقدر نمک نشناس نباش وطن فروشی هم اندازه داره این مملکت خون پاک شهید داده پشتیبان داره جا نزن حسن
reza
۱۲:۵۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
من اگر بشنوم با امریکا و اروپا در حال جنگ هستیم آنقدر نمی ترسم که وقتی می شنوم با امریکا و اروپا در حال مذاکره هستم
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
سند جدید بجای تصمیم کبرای سخنان واعظ رشوه گیر اق شیخ پناهیان بجای حسنک کجایی معیشت مردم ایران که گناهان مردم باعث شده سخنان ارزشمند صدیقی وبحای اموزش نارنجک به دانش اموزان اموزش فحش ومرگ برمخالفان
Poria
۱۳:۲۹ ۰۶ دی ۱۴۰۰
چرا چرت و پرت میگی
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
قرص ها شو جابجا خورده
پیمان اشراقی
۱۲:۴۹ ۰۶ دی ۱۴۰۰
سلام ،

موضوعات مورد بحث چیست ؟
توافق همه اعضای شورای امنیت درباره استفاده از پول دیگر کشورها جای دلار ؟
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
کجای کاری 1+5 مملکتو به فقر و فلاکت کشوندن
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
به جای این حرفا جواب دلار سی تومنی رو بده
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۶ دی ۱۴۰۰
لعنت خدا بر شما که از شما و خوبی هم بدتر هستید.
۴۴ ساله مردم ایران رو تو محرومیت گذاشتید.
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
خسته نباشین از این سندها جناب ظریف هم رسیده بود ولی به باد فنا رفت ...بچه هاتون کجا زندگی میکنن
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
توافقی صورت نمیگیرد.غربی ها اجازه نمیدن پول به دست شما برسد