سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آماده باش برای پیشگیری از شیوع امیکرون در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: برای پیشگیری از شیوع امیکرون در این استان، مراکز واکسیناسیون و درمانی در آماده باش هستند؛ تزریق دز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اعضای ستاد کرونا استان سمنان تسریع در روند واکسیناسیون دوز سوم، آمادگی مراکز درمانی برای مواجه احتمالی با سویه جدید امیکرون و تشدید بازرسی و نظارت‌های بهداشتی در محل‌های تجمع و پر مراجعه را برای هفته دوم و سوم دیماه تصویب کردند.

استاندار سمنان در این جلسه گفت: با تلاش مراکز واکسیناسیون تاکنون افزون بر ۳۵ هزار نفر در استان دوز سوم واکسن کرونا را نیز دریافت کردند و با توجه به گستره فعالیت از شهر‌ها تا روستا‌ها و خانه بهداشت از مردم خواست برای تکمیل دوز‌های اول دوم و سوم خود سریع‌تر اقدام کنند.

سید محمد رضا هاشمی آغاز امتحان حضوری در مدارس را یاد آور شد و با تاکید بر حفظ سلامت دانش آموزان از والدین و اولیاء مراکز آموزشی خواست با نظارت دقیق بر رعایت دستوالعمل‌های پیشگیری از کرونا این دوره یک ماهه را انجام دهند.

وی با ابراز نگرانی از تردد مسافران اتوبوس‌های مسیر ۸ استان کشور از ۶۵۰ کیلومتر مسیر اصلی مواصلاتی استان سمنان و احتمال توقف یک یا دو مرودی در مجتمع‌ها و رستوران‌های بین راهی، خطر انتقال سویه جدید امیکرون در این توقفگاه‌های مسافری را بسیار جدی دانست و گفت: با مصوبه ستاد استانی کرونا گروه نظارتی با همکاری حمل و نقل و پایانه‌ها کارشناسان بهداشت محیط و با مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری در استان به منظور انجام بازدید‌های سرزده و نظارت‌های مستمر تشکیل می‌شود.

استاندار سمنان همچنین برنامه ریزی‌های نظارتی برای مراسم ایام فاطمیه دوم را ضروری دانست و با قدردانی از برگزار کنندگان دهه اول در خصوص رعایت دستورالعمل‌ها خاطرنشان کرد: نهاد‌های مسئول مذهبی و تبلیغی با برگزاری نشست‌های توجیهی و آموزشی برای هیات‌های و هیات امناء اماکن مذهبی خطر انتشار و راه‌های پیشگیری را تشریح کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.