سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتساب ۷۰ درصد جمعیت هدف بیمه سلامت به پزشکان خانواده

۷۰ درصد جمعیت هدف بیمه سلامت خراسان جنوبی به پزشکان خانواده شهری انتساب داده شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مختاری معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۰ اجرایی شده است.

او گفت: در حال حاضر ۳۰ پزشک عمومی در سطح استان به صورت فعال در این طرح مشارکت دارند.

مختاری گفت: از مجموع جمعیت ۵۰ هزار نفری صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق سایر اقشار نظام ارجاع ۱ (مددجویان کمیته امداد)، حدود ۳۴ هزار نفر یعنی حدود ۷۰ درصد جمعیت هدف به پزشکان خانواده شهری انتساب داده شده اند و برای سایر افراد نیز این طرح در حال اجرا است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: سامانه‌های غیرحضوری سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت به آدرس‌های https://eservices.ihio.gov.ir/esc و www.bimehsalamatiranian.ir با قابلیت‌های احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده فعال هستند.

او گفت: بیمه شدگان و هم استانی‌ها می‌توانند پاسخ سوالات خود را در خصوص بیمه سلامت از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ دریافت کنند و برای اطلاع از اعتبار بیمه پایه درمانی و پزشک خانواده خود نیز می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را با تلفن همراه خود شماره گیری کنند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.