سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توکل:

شاگردان مکتب شهید سلیمانی، برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستیم

فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: شاگردان مکتب شهید سلیمانی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ غلامرضا توکل فرمانده سپاه ناحیه کازرون در مراسم بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون از وحدت میان مردم و مسئولان این شهرستان گفت و افزود: با اتحاد و وحدتی که بین مردم و مسئولان شهرستان کازرون است، با محوریت امام جمعه و علما در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و نظام گام برمی داریم.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: خادم خانواده شهدا هستم، خود را فرزند کازرون می‌دانم و از خدمت شبانه روزی به مردم این دیار دریغ نمی‌کنم..

سرهنگ توکل تصریح کرد: به کوری چشم منافقین، معاندین و ضد انقلاب داخل و خارج، شعار «شیرن کازرون» تحقق یافته و پرچم کازرون همیشه بالاست که پرچمدار مبارزه با نظام استعمار و استکبار است.

فرمانده سپاه کازرون با اشاره به دلاوری و ظلم ستیزی ناصردیوان ادامه نمود: ناصر دیوان کازرونی در ۴ دی ماه ۱۲۹۵ به تبعیت از اخلاق، منش و اصالت کازرونی خویش جهت دفاع از وطن و هموطنان، در مقابل استعمار انگلستان مبارزه کرد. مردم شهرستان کازرون باید به این تاریخ افتخار کنند و این خاطرات و افتخارات باید حفظ شود و افرادی معلوم الحال نباید آن را به نام خود مصادره کنند.

او افزود: از ناصردیوان باید گفته شود و همچنین فرزندان ناصردیوان که در زمان انقلاب در مقابل نظام ستم شاهی به مبارزه پرداخت و پرچم استکبار ستیزی در این شهرستان بالا بود و به این دلیل است که «شیرن کازرون».

او تأکید کرد: امروز بسیج و سپاه با حمایت قاطع شورای تأمینف نیرو‌های نظامی و انتظامی، ارتش و سپاه مستقر در این شهرستان و مسئولین ادارات و نهاد‌های خدمات رسان، در کنار مردم هستند.

توکل گفت: به دلیل روحیه شجاعت، جرأت و جسارت و انقلابی مردم کازرون، در زمان جنگ تحمیلی، اولین رزمندگان اعزامی استان فارس از شهرستان کازرون بودند، فاتحان سوسنگرد کازرون بودند، در عملیات کربلای ۴ به دلیل رشادت و ایثارگری رزمندگان کازرونی ۴ دی ماه به نام کازرون در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.

او همچنین از حاج رحیم قنبری، فرمانده گردان ثارالله و پهلوان کازرون در زمان دفاع مقدس یاد کرد و به بیان خاطره‌ای از وی پرداخت.

شایان ذکر است در این مراسم، سرهنگ غلامرضا توکل به عنوان شهروند افتخاری کازرون معرفی و لوح افتخار به وی اهدا شد. همچنین به پاس خدمات مهرتاش شاملی، مالک تیم هندبال شهید شاملی کازرون، لوح تقدیر توسط مسئولان اهدا شد.

در این آیین برنامه‌های مختلفی از جمله قرائت اشعار حماسی توسط مرشد، اجرای سرود گروه مالک اشتر و برنامه اسب سواری با لباس ناصردیوان و یارانش برگزار شد، همچنین اعلامیه مردم کازرون به دولتمردان وقت قرائت شد.

در پایان، بیانیه ستاد مردمی بزرگداشت کازرون قرائت شد که متن این بیانیه بدین شرح است: «ستاد مردمی بزرگداشت ناصر دیوان که به مدت چهار سال یادواره حماسه سازان جنوب به رهبری ناصر دیوان را برگزار کرده، امسال همزمان با بزرگداشت مبارزان نهضت جنوب به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی، یاد و خاطره امام جمعه فقید و ۱۳۰۰ شهید گرانقدر شهرستان کازرون را در ۴دی ماه، روز کازرون، گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.