سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالح آبادی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

راه اندازی سامانه فروش ارز به خریداران خرد تا دو ماه آینده

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ظرف دو ماه سامانه فروش ارز به خریداران خرد راه اندازی می‌شود و افراد برای خرید ارز احتیاج به حضور فیزیکی نخواهند داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: به کانون صرافان نامه ارسال کرده ایم و از آن ها خواستار منتقل کردن مشکلاتشان بودیم و قرار است بخشنامه ای در تکمیل بخشنامه قبلی ابلاغ شود تا جلوی این سوء استفاده ها گرفته شود.

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان؛ که زمان راه اندازی سامانه معاملات ارزی خرد چه زمانی ‌است؟ گفت: ظرف دو ماه این سامانه راه اندازی می شود و افراد برای خرید ارز احتیاج به حضور فیزیکی ندارند بلکه با ارائه مستندات، درخواست خود را از طریق سامانه به صرافی ها منتقل می کنند و فرد از این طریق خرید ارز را انجام می دهند. بعد از آن فرد می‌تواند به صورت فیزیکی ارز خریداری شده را دریافت کند.

او ادامه داد: سازوکار دیگری نیز در این راستا در نظر گرفته شده به این صورت که ارز را به حساب فرد واریز کنیم تا فرد بتواند ارز را از تمامی شعبه های بانکی دریافت کند. که این مورد در حال بررسی است و تا یکی دو روز آینده بخشنامه اش ابلاغ می شود.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر مشخص کردن زمان توزیع عادلانه ارز ۴۲۰۰ گفت: در رابطه با توزیع عادلانه ارز ۴۲۰۰ باید اعضای دولت تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۵ دی ۱۴۰۰
یه سیستم بیاد مردم دلار با کارت دارن و خزانه از پول خالی نشه و مردم پول هاشون با دلار توی بانک داشته باشند !
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۵ دی ۱۴۰۰
بازی جدید برای تیغ زدن مردم
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۵ دی ۱۴۰۰
پیش بسوی گرانی و جهش دوباره قیمت دلار و...، مشتکریم از دولت انقلابی و مجلس انقلابی که نمیخوان از قافله گران کردن اجناس و سخت کردن زندگی برای مردم عقب بمانند...
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۰
هیچ نوری در صورت تو و وزیر اقتصاد و صنعت نیست. اینها کاری نمیکنند چون بلد نیستند. چون هیج فکری ندارند. چون به اندازه کافی باهوش نیستند.
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۵ دی ۱۴۰۰
قبلا هر فردی میتونست ۲۴۰۰ دلار با کارت ملی از صرافی دولتی بگیره.
الان فقط باید بلیط نشون داد. چرا اینشکلی شده؟
این سامانه هم فقط به اشخاصی ارز میده که مسافرن
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۷ دی ۱۴۰۰
چرا باید ارز ۲۴۰۰ بدهد فقط ایجاد رانت و بی عدالتی می‌شود کسی که می خواهد برود سفر خودش هزینه اش بدهد چرا از جیب آن روستایی دور افتاده سیستانی پرداخت شود
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۵ دی ۱۴۰۰
کسانی که با بی کفایتی باعث شدن قیمت دلار به اینجا برسه؟ دولت روحانی میگفتن تقصیر تحریمهاست قیمت دلار نهایت باید دو برابر میشد نه ده برابر
محسن
۱۵:۳۱ ۰۵ دی ۱۴۰۰
جوری میگیدخریدار خرد انگار دلارهنوز ارزشش برابر با زمان احمدی نژادهست؟داداش هر ده دلارسیصد هزارتومن هست ودیگرده دلاربرابربا چهل وپنج هزاروپانصدتومن نیست.صددلارمیشه سه میلیون تومن.سال1401باتوجه به کسری بودجه اختلاس وحقوق نجومی بگیرهاخداعالمه.
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۰
چه ربطی داشت