سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار ناوچه انگلیس در دریای شمال برای رصد کشتی‌های روسی

یک فروند ناوچه نیروی دریایی انگلیس برای رهگیری کشتی و زیردریایی‌های روسیه در دریای شمال مستقر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیلی تلگراف با انتشار گزارشی مدعی شد ناوچه «اچ ام اس وست مینیستر» متعلق به نیروی دریایی انگلیس هم اکنون برای رصد و رهگیری زیردریایی‌های روسیه در دریای شمال مستقر شده است.

این ناوچه که سال ۲۰۱۴ ارتقا یافته به سامانه موشکیِ زمین به هوای «سی کپتور» مجهز است و اکنون در وضعیت آماده باش کامل در جزایر «شتلند» قرار دارد.

بر اساس گزارش تلگراف، این ناوچه برای رهگیری کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه که برای حضور در جشن کریسمس ارتدوکس‌ها به شهر «سِوِرومورسک»، در تاریخ ۷ ژانویه بازمی گردندند، آماده است. این شهر مرکز ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای شمال است.

همزمان با این اتفاق، یک زیردریایی هسته‌ای انگلیس هم در تاریخ ۲۳ دسامبر مقر خود را در پایگاه دریایی فاسلان در اسکاتلند ترک کرد؛ هرچند که هنوز جایی مستقر نشده است.

نقش اصلی ناوچه انگلیسی در مدت حضور در دریای شمال، استفاده از ردیاب سونار برای شناسایی زیردریایی‌های مستقر در آن منطقه عنوان شده است. پیشتر در تیرماه نیز یک تقابل نظامی میان شناور‌های روسی و انگلیسی در منطقه دریای سیاه رخ داد.

رسانه‌ای شدن تدارک انگلیس برای رصد تحرکات دریایی روسیه در بحبوحه تنش‌های غربی‌ها با مسکو بر سر موضوعاتی از جمله اوکراین و هشدار‌های روسیه درباره عضویت احتمالی این کشور در ناتو انجام شده است.

استقرار ده‌ها هزار نیروی روسیه در شمال، شرق و جنوب اوکراین نگرانی‌ها را در کی‌یف و کشور‌های غربی درخصوص حمله احتمالی مسکو به اوکراین ایجاد کرده است، اما روسیه این موضوع را رد کرده و اصرار دارد که از غرب ضمانت‌هایی می‌خواهد، از جمله تعهد ناتو برای گسترش نیافتن این ائتلاف به سمت شرق و مرز‌های روسیه، زیرا امنیت این کشور به دلیل روابط رو به رشد اوکراین با بلوک غرب تهدید می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.