سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست محیط زیست قزوین از مردم برای حمایت از حیات وحش

اداره کل محیط زیست استان قزوین از مردم خواست در حفاظت و حمایت از حیات وحش و پرندگان در سرمای زمستان، محیط بانان را همیاری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اداره کل محیط زیست استان قزوین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال بارش برف در بسیاری از مناطق کوهستانی استان و احتمال نزدیک شدن حیات وحش به حاشیه مناطق مسکونی روستایی و برخی شهر‌ها از مردم درخواست می‌شود ضمن ملاطفت و مهربانی با حیوانات، از صید، شکار و آسیب رساندن به آنان خودداری کنند.

مهاجرت موقت حیات وحش به سمت دامنه‌ها و مناطق پست‌تر و پناه آوردن به روستا‌ها در سرما و برف امری طبیعی و غریزی برای حیوانات است تا از سرما در امان باشند.

در استان قزوین گونه‌های جانوری مانند کل و بز، قوچ و میش و آهو از مهم‌ترین گونه‌های پستاندار علفخوار هستند که علاوه بر گونه‌های گوشتخوار و بسیاری از پرندگان ممکن است بر اثر بارش برف و کمبود غذا به حاشیه مناطق مسکونی پناه آورند.

انتظار می‌رود در صورت نزدیک شدن حیات وحش به روستاها، مردم اجازه ندهند افراد فرصت طلب این حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار دهند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به یگان حفاظت ادارات شهرستان‌ها و محیط بانی‌های مناطق یا به شماره ۳-۳۳۳۷۴۹۰۰ اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین اطلاع دهند.

اداره کل، ادارات شهرستانی و محیط بانی‌ها در تمامی مناطق مختلف در همه ایام فعالند و آماده دریافت گزارشات، پیشنهادات و انتقاد‌های مردم است و بدون شک با هر گونه تخلف محیط زیستی برخورد خواهند کرد.

حفظ تنوع زیستی بدون مشارکت عمومی محقق نمی‌شود و امیدواریم مردم مثل همیشه اداره کل حفاظت محیط زیست استان را در این زمینه یاری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.