سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشارچی:

برای رسیدن به رشد باید سرمایه‌گذاران را ارج نهیم

استاندار زنجان گفت: سرمایه‌گذار نباید به خاطر کوتاهی و عدم کارکرد صحیح دستگاه مربوطه معطل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، افشارچی استاندار زنجان عصر دیروز شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، بابیان اینکه همه مدیرانی که با من کار می‌کنند باید بدانند که نسبت به اتفاقاتی که در مسیر سرمایه‌گذاری می‌افتد حساسیت خاصی دارم، گفت: یک تیم منسجم و هم هدف برای ادامه مسیر در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان زنجان نیاز داریم.

او افزود: تلاش می‌کنیم که برادری خود را به بخش خصوصی ثابت کنیم و برای تحقق این اتفاق همه تلاش خود را می‌کنیم.

استاندار زنجان بابیان اینکه ما به سرمایه گذاران بخش خصوصی فراتر از یک سرمایه گذار و تولید کننده ثروت در استان زنجان نگاه می‌کنیم، ادامه داد: سرمایه گذار بخش خصوصی علاوه بر اینکه به تولید و افزایش ثروت که هم برای خود و هم استان مفید و موثر است دست می‌یابد، باید در توسعه اجتماعی هم دخیل باشد.

او گفت: از بخش خصوصی انتظار داریم و می‌خواهیم که دست شرکت‌های دانش بنیان و بخش ورزش  را هم بگیرند.

افشارچی افزود: ما کمک می‌کنیم که سرمایه گذار به تولید دست یابد آن‌ها هم باید کمک کنند توسعه اجتماعی استان زنجان رشد پیدا کند.

استاندار زنجان ادامه داد: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، باید برای ورزش، مسائل فرهنگی، اشتغال و موارد بسیار زیاد دیگر سرمایه گذاری کنیم.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه من به عنوان دستگاه دولتی، برادری ام را به بخش خصوصی و سرمایه گذاران اقتصادی در استان زنجان ثابت می‌کنم، گفت: بخش خصوصی هم باید نگاه خود را از صرفا سرمایه گذاری سنتی، به توسعه اجتماعی  در سال‌های آینده تغییر دهد.

او بابیان اینکه اگر بخواهیم در بخش اقتصاد و سرمایه گذاری رشد کنیم، باید مانند سایر کشور‌های پیشرفته مسیر حرکت را عوض کنیم، گفت: برای رسیدن به رشد باید سرمایه‌گذاران و صنعتگران را ارج بنهیم.

او قدردانی از سرمایه‌گذاران را در اقداماتی از قبیل، لزوم راحت کردن فرآیند مسیر سرمایه گذاری آن‌ها در استان زنجان، شنیدن حرف‌های آن‌ها و باز بودن در‌های اتاق مسئولان به روی آن‌ها عنوان کرد و افزود: باید در طول مسیر، از نقطه شروع تا پایان عملیات عمرانی و آغاز به‌کار تولید همراه سرمایه گذاران باشیم.

افشارچی بااشاره به اینکه بستر سرمایه‌گذاری در استان زنجان آماده شده است، گفت: باید توجه داشته باشیم که اگر از آن بستر به خوبی استفاده نشده است قطعا ما دولتی‌ها نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

او با تأکید بر اینکه مسئولان دستگاه‌های ما باید نسبت به استفاده از ابزار و ظرفیت‌ها متعهد باشند، افزود: اگر قرار است مراحل سرمایه گذاری به صورت نرم افزار و الکترونیک انجام شود، باید بر عملکرد کارشناس این فرآیند نظارت شود تا سرمایه‌گذار به خاطر کوتاهی و عدم کارکرد صحیح دستگاه مربوطه معطل نشود.

استاندار زنجان گفت: اگر چنین رویه‌ای ادامه داشته باشد خود نرم‌افزار که برای تسهیل در امور طراحی شده است به یک مانع و مشکل بر سر راه سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شود.

افشارچی با تأکید بر اینکه در اصل باید از سوی مدیران بالا بر عملکرد نرم‌افزار نظارت شود، ادامه داد: در غیر این صورت خود نرم‌افزار تبدیل به ایجاد کننده مشکل خواهد بود و علاوه بر مشکلات قبلی، مشکلات جدید هم اضافه خواهد شد.

او با بیان اینکه مهمترین اصل در فرآیند‌های مختلف به ویژه فرآیند‌های دولتی شفاف سازی است، گفت: نرم افزار به عنوان مهمترین ابزار، برای شفافیت عملکرد است.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه مهم این است که باید در بخش زمین مورد نیاز در حوزه تولید و صنعت، سرمایه گذاری بخش خصوصی را داشته باشیم، افزود: منظور از آنچه که تحت عنوان بسته حرکت اقتصادی مطرح کردم کارکرد‌های متولیان بخش دولتی برای افزایش سرمایه گذاری است.

افشارچی با تأکید بر اینکه از ملاقات با سرمایه گذاران تا نظارت بر عملکرد پنجره واحد زمین و نیز عملکرد متولیان دولتی مرتبط با حوزه سرمایه گذاری همه در موفقیت سرمابه‌گذاری دخیل است، گفت: هر آنچه که با فعالیت سرمایه گذاران از بانک‌ها گرفته تا موارد دیگر که عملا در مجموعه سرمایه‌گذاری دخیل و ذیربط هستند، همه باید مد نظر قرار گیرند و مسائل و موانع آن رفع شود.

او افزود: در آینده نزدیک در نشست و دیدار با سرمایه گذاران همه این مسائل را مطرح کرده و به اجماع نظر می‌رسیم.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.