سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی ۶۰ درصد از قنوات خراسان رضوی

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ۱۳ هزار کیلومتر قنوات خراسان رضوی، در ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن عملیات مرمت و بازسازی انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر جوادی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ۶ هزار و ۸۸۲ رشته قنات ۱۷ ونیم درصد از کل قنوات کشور را به خود اختصاص داده که از این نظر در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی گفت: ۱۲ ونیم درصد آب برداشت شده از منابع آب زیرزمینی (معادل ۵۰۰ میلیون مترمکعب) برای مصرف بخش کشاورزی و سطح زیر کشت استان، از این منبع پایدار و مطمئن تأمین می‌شود.


بیشتر بخوانید




مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قنوات منبع تامین آب پایدار، متوازن و متعادل کننده سفره‌های آب زیرزمینی بدون مصرف انرژی ودارای آثار مطلوب زیست محیطی در توسعه پایدار اند، اما امروزه با چالش‌هایی زیادی روبرو است.

جعفر جوادی گفت: احیاء ومرمت قنوات با هدف تامین آب کشاورزی می‌تواند نقش بسزایی در زندگی معیشتی کشاورزان، تثبیت و ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس روستائیان از شهر‌ها به روستا‌ها داشته باشد.

وی گفت: افزون بر قنات قصبه گناباد در خراسان رضوی که دارای شناسنامه ملی و شهرت جهانی است قنوات مزینان داورزن، رهن گناباد و خسروجرد سبزوار نیز دارای ویژه گی‌های منحصر به فرد خود هستند.

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۵ دی ۱۴۰۰
قناتها از جاذبه های فرهنگی خراسان هستند