سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار کرج:

کرج پایتخت قرآنی کشور می‌شود

سعیدی سیرائی گفت: احداث اولین بوستان قرآنی کلانشهر کرج سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مصطفی سعیدی سیرائی، شهردار کرج  در مراسم افتتاح ششمین دوره از مسابقات قرآنی محلات که در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به این که برگزاری مسابقات قرآنی نقش به سزایی در ترویج آموزه‌های این کتاب مقدس در جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان دارد، گفت: امیدواریم این مسابقات در سال‌های آینده با شور و استقبال بهتری برگزار شود.

شهردار کرج بابیان این که ششمین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج طی سه ماه، در پنج گروه سنی برگزار می‌شود، افزود: به‌افتخار چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۳ مسجد و مرکز قرآنی میزبان برگزاری این مسابقات هستند.

او با اشاره به این که اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه هم شاهد برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات هستیم، گفت: هر بخش از این مسابقات به نام شهیدی مزین شده است.

شهردار کرج با تأکید با این که بخش آغازین این مسابقات بانام سردار دل‌ها شهید سلیمانی مزین شده، افزود: در این دوره از مسابقات بخش ویژه خطابه‌خوانی قرآنی هم اضافه‌شده است.

سعیدی سیرائی بابیان این که سال آینده عملیات احداث اولین بوستان قرآنی شهر کرج آغاز می‌شود، گفت: به دنبال این هستیم که کرج به فرمایش مقام معظم رهبری به پایتخت قرآنی کشور تبدیل شود تا تعداد قرآن آموزان ما در حوزه حفظ، ترتیل، مفاهیم و ... روزبه‌روز بیشتر شوند.

او افزود: توجه به قرآن در جامعه مغفول مانده و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مرتبط با این حوزه چندان کاربردی نبوده است.

شهردار کرج  گفت: این دوره از مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای برای ترویج آموزه‌های قرآنی به‌ویژه در میان نسل جوان دارد و متناسب با توانی که دارد، در راستای تبدیل کرج به شهری قرآنی تلاش می‌کند.

او با اشاره به این که باید زمینه‌ای برای آموزش استعداد‌های قرآنی کرج توسط اساتید مطرح کشور فراهم شود، افزود: هماهنگی لازم در این خصوص صورت گرفته و به‌زودی از چند قاری مطرح کشور برای این کار دعوت می‌شوند.

انتهای پیام /ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.