سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در استان بصره

دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق در شهرستان دیر واقع در شمال بصره برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العهد عراق، با نزدیک شدن دومین سالگرد شهادت فرمانده ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی در جنایت پلید آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، مراسم یاد بودی با شعار «شهدای فرودگاه راز پیروزی هستند» در شهرستان دیر واقع در شمال بصره برگزار شد.

سخنان شرکت کنندگان نشان دهنده پیام‌هایی بود که عراقی‌ها ارسال و با حضور نظامی آمریکایی‌ها مخالفت و تأکید کردند که انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس حتما گرفته خواهد شد.

سید عمار الموسوی ‏ از اعضای الحشدالشعبی عراق گفت: «به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس می‌گوییم این خون‌های پاک که در خاک عراق ریخته شد برای حفظ کشور بود. از کسانی که هستند و کسانی که پایداری می‌کنند ان شاء‌الله می‌خواهم انتقام خون حاج قاسم و حاج ابومهدی المهندس را بگیرند.»

شیخ محمد النوری ‏ نائب رئیس شورای علمای رباط محمدی در عراق گفت: «وقتی دیدند حاج قاسم با مجاهدان و با بسیج مردمی و با همه نیرو‌های امنیتی و نیرو‌های عراقی است و بر گروه‌های داعشی پیروز شد آمریکا و کسانی که با آن بودند به خشم آمدند و این جنایت پلید را مرتکب شدند.»

جواد الساعدی عضو شورای هماهنگی گفت: «الان خواسته‌های مردم عراق به صورت کلی از شمال تا جنوب این کشور این است که بر لزوم اخراج نیرو‌های آمریکایی در زمان مشخص شده یعنی تا پایان سال کنونی میلادی تأکید می‌کنند.»

شرکت کنندگان در مراسم بر ضرورت پیگیری جنایتکاران و همدستان آن‌ها در ترور فرماندهان پیروزی تأکید کردند.

در همین حال سرکنسول ایران در این استان بر پیشرفت تهران و بغداد در مجازات همه عناصر دخیل در جنایت فرودگاه و در صدر آن‌ها رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ تاکید کردند.

علی عابدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: «دولت عراق و دولت ایران برای صدور حکم مناسب برای قاتلان مصمم هستند. حکم بازداشت رئیس جمهور (سابق) آمریکا که دستور ترور فرماندهان را صادر کرده است صادر شده است و هویت قاتلان مستقیم و غیر مستقیم از طریق کمیته‌ای که از طرف دولت‌های ایران و عراق تشکیل، مشخص شده است تا به دادگاه تحول داده شوند تا حکم مناسب را درباره این جنایت زشت دریافت کنند.»

شرکت کنندگان از دو فرمانده شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی که با تروریست‌های داعشی جنگیدند قدردانی و بر ادامه مسیر فرماندهان شهید و بر عزم راسخ خود برای پیروزی بر نیرو‌های اسکتبار جهانی تأکید کردند.

فعالیت‌ها و سخنرانی‌ها مختلف، اما یک چیز ثابت بود و آن جاودانه بودن شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگویی برای نسل‌های آینده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.