سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله درخت در تهران

مدیر عامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران درباره انواع و تعداد درخت‌هایی که قرار است در شهر تهران کاشته شود، توضیحاتی ارایه داد.

علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته درختان بیشتری در تهران کاشته خواهد شد، اظهار کرد: قرار است در سال جاری در طرح کمربند سبز یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی اطراف شهر تهران درختکاری انجام شود و با احتساب درخت‌های کاشته شده در مناطق و سطح شهر و حتی منازل یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله درخت در تهران کاشته خواهد شد. در کاشت درخت‌ها سعی می‌شود که از درختانی با بن بالا کاشته شود، ولی مسلما در بین آن‌ها نهال‌های با قد زیر ۱۵ سانتی متر هم دیده می‌شود.

او گفت نوع درخت‌هایی که قرار است در تهران کاشته شود براساس اقلیم و طبیعت منطقه کاشته می‌شود و شامل داغداداغان، بلوط، بادامک، بنه، زبان گنجشک، ارغوان، زیتون تلخ، توت نرک، باران طلایی، بلوط همیشه سبز و چند نوع دیگر است.

او درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی که در آن گفته می‌شود، درختان سالم در حال قطع شدن هستند، بیان کرد: در حال حاضر در زمان حرص درختان هستیم و اگر درختی در سطح معابر خشک، بیمار و یا آفت زده باشد در کمیسیون ماده ۷ مطرح می‌شود و مجوز‌های لازم برای قطع آن گرفته می‌شود و شهروند، شهرداری و یا هر دستگاه یا شخصی که درخت را قطع کرده موظف است دو برابر بن درخت قطع شده در آنجا درخت بکارد. دو برابر بن ممکن است چند یا چندین نهال باشد.

او همچنین از شروع پویش سراسری تحت عنوان (پویش ملی ایرانی سرسبز، هر ایرانی یک درخت) به دستور رئیس جمهور به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت در این پویش قرار است تا به یاد هر شهید در کل کشور هزار درخت کاشته شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
اب سیل های وباران های شهررابسوی بیابان هاپخش کنیدوبه سفره های زیرزمینی راسیراب کن تعدیه سفره ابخوان داری واب خیزداری درختان کاشته شده هم سیراب میشوددرچندماه بارندگی باران
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام وعلیکم
باکشت تاغ ودرخت گز وعلوفه آتریپلکس (یونجه بیابانی )پرورش شتروزنبورعسل دربیابان هامیسرکنیودایجاوودرامدوشعل برای کسانیکه دراطراف شهرهاسکونت دارند درختان وعلوفه دیگری بابذرپاشی هوایی وچراگوسفندفصولات گوسفندبدرعلوفه راهضم نمیکندبلکه درکودگوسفندپخش میشود
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
چرا زیتون تلخ مگه درخت قحطه نارنج بکارید که تمام فصول برگ سبز داره
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۵ دی ۱۴۰۰
شهرداری خودش دشمن درختای تو شهراست و صدها هزار درخت توی پارکها رو قطع کرده و ساختمون سازی کرده
درختم تو شهر بدرد میخوره که آلودگی هوای داخل شهرا رو بگیره نه خارج شهر که کسی زندگی نمیکنه