سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پل‌های آزادراه کرج-قزوین مرمت می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز از آغاز عملیات مرمت پل‌های آزادراه کرج-قزوین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،علی زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز با اشاره به این که پل‌ها یکی از عناصر کلیدی بزرگراه‌ها هستند که احداث آن‌ها نسبت به بقیه اجزای راه هزینه بیشتری دارد، گفت: به علت وضعیت خاص سازه‌ای، پل‌ها با گذشت زمان دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی می‌شوند و هر چه تعمیر و بازسازی آن‌ها به تعویق افتد وضعیت بحرانی‌تر و هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز افزود: اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و تخریب پل‌های استان هرسال طرح مرمت و بهسازی پل‌ها را اجرا می‌کند که امسال این طرح با عملیات مرمت پل‌های آزادراه کرج- قزوین آغاز شده است.

او گفت: در مجموع پل رودخانه‌های کرج، فردیس و کوهسار، پل جاده مخصوص، پل زیرگذر سیمان آبیک و پل خور در این محور واقع شده‌اند و طرح مرمت و بازسازی آن‌ها  با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان آغاز شده است.

زندی فر افزود: با اجرای این طرح دال این پل‌ها مقاوم‌سازی و ستون‌های بتنی و عرشه فولادی آن‌ها که دچار خوردگی شده‌اند با عملیات تراش و سندبلاست مرمت و تعمیر می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز در ادامه به چگونگی تامین اعتبار  طرح های اجرایی در راه‌های این استان اشاره کرد و گفت: اعتبار پروژه‌های اجرایی در راه‌های شریانی شامل آزادراه تهران- کرج- قزوین، بزرگراه‌ها و محور کرج- چالوس ملی و از طریق سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای و اعتبار پروژه‌های اجرایی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

انتهای پیام /ر. ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.