سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزایری:

کسانی که مسافرت خارج از کشور بوده اند، تحت آزمایش امیکرون قرار می‌گیرند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی کسانی که در ۲ هفته گذشته مسافرت خارج از کشور داشتند تحت آزمایش امیکرون قرار می‌گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: تمامی افرادی که در ۲ هفته گذشته مسافرت خارج از کشور داشته اند، افراد دارای نقص ایمنی و تمامی افراد بستری در بخش‌های‌ای سی یو از نظر ابتلا به سویه امیکرون تحت آزمایش قرار می‌گیرند.

او افزود: همچنین در یک خانواده که تعدادی از افراد مبتلا به کرونا شده اند قطعا یک نفر برای آزمایش امیکرون مد نظر قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


جزایری با اشاره به اینکه از اوایل هفته قبل سویه امیکرون در کشور تشخیص و به اثبات رسید اضافه کرد: ایران نودمین کشور جهان است که این بیماری در آن تشخیص داده شد.

او، از ویژگی‌های خاص امیکرون در مقابل سویه‌های قبلی آلفا، بتا، دلتا و دلتا پلاس به سرعت بالای انتشار این سویه اشاره داشت و ادامه داد: به طور متوسط سویه‌های قبلی برای انتشار و غالب شدن در یک کشور ۱۰۰ روز، ولی این سویه کمتر از ۲۰ روز و تقریبا حدود ۱۸ روز به سویه غالب در کشور تبدیل می‌شود.

جزایری گفت: از دیگر تفاوت‌های سویه جدید این است که اگر سویه‌های قبلی یک مورد در یک خانواده مبتلا می‌شد امکان مصون ماندن سایر اعضای خانواده وجود داشت، اما در این سویه جدید اگر یک مورد مبتلا وجود داشته باشد و حداقل ۲ ساعت در تماس با سایر اعضای خانواده و جمعیت محدود باشد سایر افراد نیز کمتر از ۳ روز مبتلا خواهند شد.

او با تاکید جدی بر ضرورت واکسیناسیون نوبت سوم در شرایط کنونی اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت سن دریافت دز سوم را کاهش داده و تمام افراد ۱۸ سال به بالا که ۳ ماه از دریافت دز دوم واکسنشان می‌گذرد می‌توانند دز سوم، یادآور، پوستر و یا دز تقویتی و تکمیل کننده را دریافت نمایند تا با سویه امیکرون مقابله کنند.

جزایری اضافه کرد: حضور دانش آموزان، دانشجویان، کادر آموزشی و اداری و فعالیت آن‌ها در مراکز منوط به دریافت هر دو دز واکسن کرونا است.

او ادامه داد: برخلاف دستورالعمل‌های قبلی که به ارایه تست منفی کرونا هر دو هفته یکبار تاکید داشت، حتما از حضور دانش آموزان و دانشجویانی که هر دو دز واکسن کرونا دریافت نکرده اند در کلاس جلوگیری تا از سرعت انتشار این بیماری جلوگیری بعمل آید.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.