سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل دانش آموزان اوتیسم لنگ تخصیص اعتبار

مدرسه اوتیسم خراسان جنوبی که قرار بود پاییز امسال به بهره برداری برسد، برای بهره برداری نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و کمک خیّران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اطمینان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: کلنگ ساخت اولین مرکز تخصصی آموزشی و توانبخشی اوتیسم در مرکز استان با تأمین زمین از سوی آموزش و پرورش بیرجند و با مشارکت خیّر در ۲۳ آبان ۹۸ به زمین زده شد.

او گفت: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده، مقرر شد مدرسه ۶ کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم با مشارکت خیّر و اداره کل نوسازی مدارس استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان و زیربنای فضای آموزشی ۶۴۰ مترمربع احداث شود و در گام اول مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان توسط خیّر برای این پروژه اختصاص داده شده است.

با اطمینان گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی روند پیشرفت پروژه به کندی پیش می‌رود و برخلاف اینکه قرار بود در مهر ۱۴۰۰ این پروژه مورد بهره برداری قرار بگیرد تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است این پروژه تا پایان امسال به اتمام برسد و تخصیص اعتبارات استانی و کمک خیّران نیز برای اتمام مدرسه مورد نیاز است.

او گفت: با توجه به افزایش آمار دانش آموزان اوتیسم و مهاجرت تعدادی از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم از استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان برای ادامه درمان و آموزش فرزندانشان به استان، انتظار داریم هر چه سریع‌تر ساخت مرکز تخصصی اوتیسم به پایان برسد.

با اطمینان گفت: هم اکنون ۲۹ دانش آموز اوتیسم در فضایی که ساختمان آن ضمیمه آموزشگاه عادی است و شرایطی که استاندارد لازم برای این دانش آموزان را ندارد مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.