سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد؛

تلاش برای مهارت آموزی بیشتر در جهت اشتغال زایی

میمنت آبادی گفت: با توجه به شرایط کشور به ویژه در بخش اشتغال می‌طلبد در حوزه مهارت آموزی بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امیر میمنت آبادی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دیدار  با مرتضی حیدری، فرماندار قم  ضمن ارائه گزارشی درخصوص مأموریت‌ها و عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور به ویژه در بخش اشتغال می‌طلبد در حوزه مهارت آموزی بیشتر تلاش کنیم.

او افزود: این سازمان در سطح کشور با بیش از ۱۳ هزار پرسنل و با استفاده از ۶۰۰ مرکز آموزشی ماموریت مهارت آموزی به جوانان را برعهده دارد به دنبال این هستیم در محدوده خدمت‌رسانی ماموریت‌ها را به صورت کیفی ارائه نماییم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ، سفر ریاست محترم جمهوری در آینده و اعتبار تخصیص یافته به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم را فرصتی برای کیفیت بخشی و توسعه آموزش‌های مهارتی در استان قم برشمرد.

او در خاتمه توجه مسئولان را به امر مهارت آموزی برای توسعه آموزش‌ها در استان دانست و خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان استانی در ماموریت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شد.

مرتضی حیدری، فرماندار قم هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی جمعیتی استان قم اظهار کرد:۹۶ درصد جمعیت استان شهرنشین هستند و علی رغم فرصت‌ها با نقطه مطلوب فاصله داریم و یکی از ایده‌ها که می‌تواند نیرو‌های جوان را آماده اشتغال در بخش‌های مختلف کند فنی و حرفه‌ای است.

او یکی از ظرفیت‌های استان قم را حضور زائران ایرانی و خارجی برشمرد و افزود: سالیانه ۲۲ میلیون زائر به قم تردد دارد که حضور زائران فرصت بسیار ارزشمندی است و باید برای حوزه گردشگری نیروی ماهر تربیت کنیم. چرا که هرچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌ها افزایش پیدا کند سطح درآمد و رضایتمندی بالا می‌رود.

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود صنایع درودگری، فرش و نمد بافی را جز برند‌های اصلی قم عنوان کرد و افزود این صنایع در موضوع زائر پذیری و رونق گردشگری به شرطی که با روش‌های جدید و نوسازی تلفیق شود اثرگذار است.

حیدری در ادامه با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و هدایت مردم به سمت آموزش‌های مهارتی بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقش پیشتاز و ممتازی در خدمت و کمک به مردم دارد و باید بستر برای افزایش ضریب نفوذ فنی و حرفه‌ای بیشتر و بیشتر شود و مهارت‌ها به داخل خانه‌ها کشیده شود و زندگی مردم متحول گردد.

او در پایان  ضمن قدردانی  از اقدامات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خواستار رونق مشاغل خانگی و ارائه آموزش‌ها در بخش صنایع دستی در جهت ایجاد اشتغال خانگی و کارآفرینی شد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.