سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی موزه خوشنویسی در کرمانشاه

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تدارک برنامه‌های مختلف از جمله راه اندازی موزه خوشنویسی کرمانشاه به مناسبت ثبت جهانی هنر خوشنویسی ایران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت جهانی برنامه "پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران"، گفت : خوشنویسی یکی از قدیمی‌ترین هنر‌ها در ایران است که در کرمانشاه این هنر زیبا و ارزشمند پیشینه زیادی دارد.

او گفت : در آسمان خوشنویسی کرمانشاه ستارگان و اساتید برجسته‌ای همچون میرزا محمدرضا کلهر، آیت الله سید مرتضی نجومی و استاد عبدالله جواری می‌درخشند و نام استان ما را در این زمینه بلند نگه داشته اند.

سرپرست میراث فرهنگی استان ادامه داد: اکنون که این هنر تاریخی ایرانیان به ثبت جهانی رسیده، ما در کرمانشاه همسو با سایر مناطق دیگر کشور برای حفاظت و پاسداشت آن برنامه‌هایی را خواهیم داشت.

او راه اندازی موزه خوشنویسی را از جمله این برنامه‌ها دانست و افزود: از چند مدت پیش رایزنی‌هایی را برای تبدیل منزل آیت الله سید مرتضی نجومی به موزه خط و خوشنویسی آغاز کرده ایم و امیدواریم با توافق با خانواده ایشان بزودی این امر محقق شود.

گوهری گفت: تبدیل منزل آیت الله نجومی به موزه خوشنویسی می‌تواند به عنوان خاستگاه و مامنی برای نمایش و جلوه این هنر قدیمی در کرمانشاه باشد و برنامه‌های مرتبط زیادی را نیز در این حوزه در آنجا برگزار کنیم.

او افزود: برپایی نمایشگاه ها، تدوین تقویم سالانه و ماهیانه و برگزاری برنامه‌های مختلف با همکاری انجمن خوشنویسان کرمانشاه از برنامه‌هایی است که پس از راه اندازی موزه خوشنویسی کرمانشاه آن را خواهیم داشت.

 این مسئول گفت: میراث فرهنگی استان با همکاری سایر نهاد‌های ذیربط همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان استان تلاش خواهد داشت تا جایگاه این هنر ارزشمند را در کرمانشاه به مردم ایران معرفی کند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.