سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علت آتش‌سوزی کشتی باری در دیر در دست بررسی است

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: علت وقوع و میزان خسارت آتش سوزی یک فروند شناور باری در بندر دیر از سوی تیم بررسی سوانح این اداره کل در دست بررسی است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ساعت ۲۲:۰۵ پنجشنبه‌ گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی بر روی عرشه یک فروند شناور فلزی(دوبه دیبا) در لنگرگاه بندر دیر به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی این بندر اعلام شد که در لحظات اولیه دریافت این گزارش تیم‌های امدادی و اطفاء حریق شامل شناورهای ناجی۸ و یدک‌کش نجف از بندر دیر، آتشخوار ذهاب از بندر کنگان و شناور آلفا از اسکله متانول کاوه، به موقعیت سانحه اعزام شدند.

او افزود: شناور ناجی ٨ ساعت ۲۲:۱۷ پس از رسیدن به مکان وقوع حادثه، گزارشی مبنی بر گستردگی و سرایت آتش به پل فرماندهی شناور اعلام کرد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در بدو عملیات، همه خدمه شناور دیبا با یک فروند قایق محلی به شناور ناجی ۸ تحویل داده شدند و عملیات اطفاء به وسیله شناورهای اعزامی آغاز شد.

قاسمی گفت:با توجه به حجم گسترده آتش ساعت ۲۲:۵۰ ضمن عزیمت افسر ایمنی بندر برای حضور و فرماندهی عملیات در صحنه، یدک‌کش‌های محرم از اسکله ساروج و قائم مقام و هدایت ۷ نیز از بندر عسلویه به موقعیت اعزام شدند.

او ادامه داد: با تلاش بی وقفه تیم اطفاء حریق و شناورهای اعزامی بندر، آتش ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز تحت کنترل قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ساعت ۲:۵۰ بامداد امروز فرمانده تیم واکنش سریع از مهار کامل آتش خبر داد که در ادامه به منظور مقابله با شعله ور شدن دوباره احتمالی شناور، یدک‌کش قائم مقام(با حضور خدمه شناور سانحه دیده) در کنار شناور سانحه دیده استقرار یافت.

قاسمی افزود: سرعت عمل بالا در اعزام شناورهای بندر و انجام عملیات مهار آتش در زمان مناسب مانع از بروز تلفات جانی و تحمیل خسارت سنگین به شناور شد و براساس بررسی‌ها هیچ آسیبی به موتورخانه، تجهیزات و محموله موجود در خَن شناور وارد نشده است.

معاون دریایی اداره کل بنار و دریانوردی استان بوشهر گفت: تنها تیم اعزام شده از خشکی به محل حادثه، تیم اعزامی از بندر بوشهر بود که نقشی قابل توجه در مهار کامل آتش ایفا کرد.

قاسمی افزود: علت وقوع و میزان خسارت این آتش سوزی همچنان از سوی تیم بررسی سوانح اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در دست بررسی است.

او گفت: این شناور باری با ۵ سرنشین از مبدا دوبی به مقصد بندر امام در خوزستان در حال حرکت بود که به دلیل شرایط نامساعد جوی در لنگرگاه بندر دیر لنگر انداخته بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.