سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زاهدان:

مردم باید قوه قضائیه را پناهگاه خود بدانند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:مردم باید قوه را پناهگاه خود بدانند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  در دیدار حجت‌الاسلام نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: رفت و آمد‌های مسئولان ارشد دستگاه قضا به سیستان و بلوچستان عامل آشنایی بیشتر با مشکلات استان و در نتیجه پشتیبانی و حمایت بیشتر از مسئولان در استان خواهد بود.

امام جمعه زاهدان گفت: وجود شرایط ویژه، گستردگی و کمبود امکانات در استان بر مشکلات دستگاه قضا افزوده که در این جهت نیازمند پشتیبانی ویژه از سوی مرکز کشور هستیم.

وی گفت: متأسفانه برخی قوانین و سیاست‌ها تأثیر لازم را نداشته و مشکلات به قوت خود باقی است برای مثال مسئله قاچاق همواره وجود داشته که برای حل این معضل نیاز به طراحی جدید هستیم.

محامی گفت: برگزاری جلسات صلح و سازش توسط مردم تا حدودی در کاهش میزان ورود پرونده‌ها مؤثر بوده و طبق گزارش ارائه شده توسط مسئولان استان تلاش‌ها بر این بوده تا به پرونده‌های قدیمی با قید فوریت رسیدگی شود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان خواستار تدبیر برای جلوگیری از تشکیل پرونده‌ها در دستگاه قضا شد .

وی گفت: در این صورت حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: مردم باید قوه قضائیه را پناهگاه خود بدانند و این کار باید با امیدواری صورت گیرد.

وی گفت: گاهی در رسیدگی به برخی پرونده‌ها با نهایت دقت و نظارت حکم صادر می‌شود و گاهی ممکن است با سختگیری‌های بیش از حد جرئت و جسارت از قاضی گرفته و حکم صادره همراه با احتیاط باشد که چنین چیزی می‌تواند مخرب باشد.

 محامی گفت: فراهم بودن شرایط قاچاق در سیستان‌وبلوچستان باعث شده تا آلودگی محیط زیاد باشد و از طرفی وجود دستگاه‌های مختلف نظامی، انتظامی و امنیتی کار را سخت و در مواردی برخی دستگاه‌ها توسط مردم به قانون‌شکنی متهم می‌شوند.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه نیز با تاکید بر لزوم استفاده از همه نیرو‌ها و امکانات، برای افزایش بهره‌وری دستگاه قضا گفت: در دستگاه قضائی جنس مأموریت کاملاً متفاوت با سازمان‌های دیگر است و تأثیر کاری که صورت می‌پذیرد از مهم‌ترین و اساسی‌ترین امور است.

وی گفت: حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا یکی از چالش‌های بزرگ است که در این جهت طراحی و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.