سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدرت انتقال و سرایت‌پذیری اُمیکرون نسبت به دلتا بیشتر است

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : قدرت انتقال و سرایت‌پذیری اُمیکرون نسبت به دلتا بیشتر است و افراد را در صورت مبتلا شدن با فاصله زمانی خیلی کوتاهی درگیر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : سویه اُمیکرون از ویروس کرونا یک نوع جهش‌یافته است که قدرت سرایت‌پذیری این ویروس را بالا برده است.

او گفت : با توجه به اینکه این جهش‌ها جدید اتفاق افتاده هنوز مطالعات در مورد این سویه کامل نشده است، بنابراین نمی‌توانیم در مورد میزان کشندگی این ویروس نسبت به دلتا صحبت کنیم به هر حال قدرت انتقال و سرایت‌پذیری آن نسبت به دلتا بیشتر است و افراد یک خانواده را در صورت مبتلا شدن یکی از آن‌ها با فاصله زمانی خیلی کوتاهی درگیر می‌کند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تکمیل برنامه واکسیناسیون را برای مقابله با این سویه جدید بسیار مهم دانست و افزود: افراد بالای ۱۸ سال که حداقل سه ماه از تزریق نوبت دوم (از هر نوع واکسنی چه واکسن ویروسی غیرفعال مانند سینوفارم، برکت و بهارات و چه سایر واکسن‌ها همچون آسترانزیکا واسپوتنیک) گذشته برای تزریق نوبت سوم حتما اقدام کنند.

او افزود: برای تزریق نوبت سوم از هر نوع واکسنی که مورد تقاضای افراد باشد استفاده می‌شود و هیچگونه محدودیت و ممنوعیت برای تزریق نوبت سوم نداریم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.