سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری هرمزگان:

ورود فاضلاب به دریا تهدید جدی علیه سلامت شهروندان است

قهرمانی گفت: ورود فاضلاب به دریا موجب تهدید جدی علیه سلامت شهروندان و سبب تخریب محیط زیست می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مجتبی قهرمانی ،رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستور ویژه قضایی برای اجرای طرح پشتیبان برای تسریع در هدایت فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس صادر شده است.

قهرمانی افزود: ورود فاضلاب به دریا موجب تهدید جدی علیه سلامت شهروندان و سبب تخریب محیط زیست و در نهایت ایجاد بوی بد در شهر بندرعباس و گلایه شهروندان در این خصوص شده است.

او گفت: بر اساس رسالت دستگاه قضایی برای پیگیری حقوق عامه، این موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی هرمزگان مورد بررسی قرار گرفته که بر همین اساس با مصوبه این شورا پروژه‌ای به طول ۲۲ کیلومتر به منظور هدایت فاضلاب به غرب شهر بندرعباس جهت استفاده صنایع بزرگ در حال اجرا است.

قهرمانی افزود: با توجه به گزارش کارشناسی، اتمام عملیات اجرایی پروژه مذکور به دو سال زمان نیاز دارد که طرح موقتی به عنوان پشتیبان پروژه اصلی در دستور کار قرار گیرد و تا زمان تکمیل طرح انتقال فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب، شرکت تأمین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس ظرف مدت ۲۰ روز از ابتدای ورودی دهانه فاضلاب تا دریا را موقتاً لوله گذاری کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: با اشاره به اینکه یکی از پیامد‌های سوء رها سازی فاضلاب، انتشار گاز متان ناشی از آن است، گفت: در راستای تبدیل تهدید به فرصت، راه اندازی سیستم CHB برای تولید برق از گاز متان نیز توسط شرکت تأمین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس اجرایی شود.

قهرمانی گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال عوارضی که توسط شرکت تأمین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس به شهرداری بندرعباس پرداخت می‌شود نیز برای زیباسازی و ایجاد مبلمان شهری بندرعباس مصرف می‌شود که شهرداری نیز مکلف شده است با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست نسبت به طراحی و ساخت اِلِمان شهری متناسب با موضوع محیط زیست اقدام کنند.

او افزود: پیگیری برای رفع مشکل فاضلاب شهر بندرعباس به صورت مستمر و مداوم از طریق دستگاه قضایی ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه ترک فعل، تخلف و کوتاهی با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.