سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یک قدمی‌ قطعی گاز و برق!

افزایش مصرف گاز باعث شده است تا کل تولید گاز کشور از روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب در مهرماه به روزانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب در ابتدای دی ماه برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه بارشی حدود یک هفته است که وارد کشور شده است. این سامانه در برخی مناطق، عبور و مرور از جاده‎ ها را با مشکل همراه کرده است.

در این رابطه جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، گفت: میزان مصرف در بخش خانگی حدود ۵۶۰ تا ۵۷۰ میلیون متر مکعب است که ۷۰ درصد تولیدات گاز را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: در حال حاضر تولید در حداکثر مقدار ممکن است و بیشترین میزان تولید را از ابتدای سال تا به الان تجربه کرده‌ایم.

چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز، نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ۲۲ میلیون متر مکعب از میادین ذخیره سازی شده از جمله سراجه و شوریجه برداشت گاز داشته‌ایم که به شبکه گازرسانی ارسال شده است.

به گفته این مقام مسئول اگر مصرف گاز افزایش پیدا کند و سوخت مایع نیروگا‌ه‌ها کاهش پیدا کند، احتمال خارج شدن این نیروگاه ها از مدار تولید وجود دارد.

بر این اساس در اغلب نقاط کشور در پی کاهش دما، مصرف گاز افزایش یافته است.

فلاحتیان، معاون برنامه ریزی وزارت نفت، در خصوص میزان مصرف گفت: شدت مصرف نسبت به کشور‌های صنعتی بیشتر شده است؛ یعنی، به ازای هر واحد تولید و هر مترمربع زیر بنای ساختمان‌ها مصرف انرژی بسیار زیادتری در حال انجام است.

نور موسوی، مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: مشترکانی که در ۳ پله اول تعرفه‌ها قرار بگیرند، میزان مصرف آن‌ها عادی و متعارف تشخیص داده می‌شود و هیچ افزایشی در نرخ گاز بهای این ۳ پله رخ نمی‌دهد. اما در خصوص پله‌های بالاتر به تناسب هر پله ۴۰ درصد نسبت به پله قبل اضافه شده است.


بیشتر بخوانید


همین افزایش مصرف باعث شده است تا کل تولید گاز کشور از روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب در مهرماه به روزانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب در ابتدای دی ماه برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطعی گاز ، مصرف انرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۴ دی ۱۴۰۰
اینا تو فراهم کردن نیازهای اولیه مردم موندن بعد میگن تا میتونید بچه دار شید.
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
درفراهم کردن آب وبرق وگاز همین جمعیت ناتوان هستیدپس جمعیت باید کاهش یابد
عمار
۰۰:۴۷ ۰۴ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ایرانیان به یک چیز خیلی خوب اعتقاد دارن و همین هم همیشه اتفاق می افتد ، این طناب به مو میرسه ولی پاره نمی شود یعنی تا یک قدمی که خوبه تا ربع قدمی هم که برید قطع نمی شه میگه نه بشین نگاه کن اگه گاز و برق و آب و خیلی چیزهای دیگر ایرانیان قطع شد هر چه گفتید درسته امکان داره قطعی موقتی به علت تعمیرات خراب شدن دستگاها رخ دهد ولی سریعا وصل می شود مداوم قطع نمی شود فقط یه کمی مدیریت خردمندانه از طرف مسئولان عادلین بصیر و مردم مومنین خردمندان بصیر همیشه در صحنه انقلابی نیازمند است تا این چند روز سرما را پشت سر بگذاریم واقعا ملت شریف متحد ایران اسلامی عزیزمان اگر با یک بخاری روی شعله کم می توانید خانه هایتان و محل کارتان را گرم کنید در حد مطلوب خواهشا از چند بخاری دیگرتان استفاده نکنید تا گاز برسد به نقاط بسیار سرد سیر ایران اسلامی عزیزمان تا دیگر هم وطنانمان عزیزانمان بتوانند این زمستان بسیار سرد زیر صفر درجات را پشت سر گذارند به قول معروف میگه زمستان می گذرد رو سیاهی می ماند به زغال . ای که از دستت می رسد کاری بکن .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
اگر جراتشو دارید قطع کنید .مو تو سرتون نمیذارم.
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
مصرف گاز ادارات دولتی رو کنترل کنید.الکی گاز مصرف میکنن
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خوبه مصرف اکسیژن دست این مسولین نیست وگرنه.....
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
ازاین مسخره تر ندیده بودیم که در رسانه زیر نویس می کنند که به علت کاهش دما، مردم درمصرف گاز صرفه جویی کنند؟؟؟؟!!!!!!!!! آخه مردم باسرد شدن هوا، میخوان گرم بشن تا سرما نخورند!؟! گازهاشونو ببندند!!!!
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خدارو شکر همیشه مینالن یا برق نیست یا اب نیست یا گاز نیست بزرگترین تولید کننده گاز جهانیم همیشه ناله میزنن انشا الله کل مردم ایران بمیرن گاز و برق اب همه مال شما
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چه غلطی میکردن این مسئولین تا به حال تا هوا سرد میشه گاز نداریم تا گرم میشه برق نداریم قنپز درکنها کجا هستند
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چطوری هست مسولین موقع 22 بهمن میشه سریع توی بوق و کرنا میکنن که ما تولید کننده اول گاز دنیا هستیم و بعدش به مردم میرسه میگن گاز داره قطع میشه؟!!! کشوری که بالاترین ذخایر گاز دنیا رو داره قطعا از بی کفایتی مسولانش هست که خبر قطع گاز تیتر میشه!
ایران
۱۹:۳۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
بهتر از اینه میدان مشترک با قطر استخراج کنه ببره همشو
حامد
۱۹:۲۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
سلام انصافا ملت اسرافکاری هستیم... یه دماسنج بخریم.. ۴۰ ۵۰تومنه.. هواسمون باشه دمای خونه نهایتا از ۲۴ بالاتر نره . لباس ضخیمتر تو خونه بپوشیم.... دو سه ساعت میریم بیرون خونه کسی نباشه.. سیستم گرمایشو خاموش کنیم... راحت ۳۰.۴۰ درصد میتونیم صرفه جویی کنیم...نعمت خدارو بیهوده هدر ندیم... بخاطر کفران‌نعمت ازدستش میدیم بعدا دبگه پشیمونی سودی نداره‌‌
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
وقتی دمای هوا به شدت کاهش داشته بعد شما عرضه تامین حداقل ها رو ندارید دیگه حرف از افزایش جمعیت نزنید
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
واقعا الان نعوذ بالله خدا باید از شما به خاطر سرما عذر خواهی کنه؟! مردم هم به خاطر اینکه سردشون شده عذر خواهی کنن؟!
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
تولید رمز ارز
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
کار تون شده قطع کردن، برق رو که تو تابستون قطع کردید، حالا تو زمستون هم گاز و برق و آب و یارانه رو همه چی رو با هم قطع کنید، ثروتمندترین کشور رو به فقیرترین کشور تبدیل کردید، کمتر به کشورهای دیگه مجانی گاز و برق بدید بذارید برای خودمون بمونه
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چرا هر فصل ما باید کمبود یه انرژی زو داشته باشیم؟؟؟؟
سردارایرانی
۱۸:۳۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
مردم رو در تابستان از قطع برق میترسونید،در زمستان از قطع گاز!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینهمه ثروت خدادادی افتاده دستتون معلوم نیست دارید چکارشون میکنید؟؟؟!!!! چین هم با اون وسعتش و جمعیتش نه برق و نه گاز رو به روی مردم قطع میکنه!!!!!!!!!!!
محمد
۱۸:۳۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
همینم واسه مردم زیادی دیدین اینم قطع کنیم دیگه کلا همه بمیرن و راحت بشن از دست شما
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
بیجا می‌کنید قطع کنید...
ممد
۱۸:۲۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
ببین تروخدا، مملکت رو نفت و گاز خوابیده مارو از قطعی میترسونن
فرزند زاگرس
۱۸:۲۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
فرض کنید یک پنج خودروها و نه بیشتر در این کشور برقی بودند و بسیاری از بخاری‌ها و پخت و پز و آبگرمکن و غیره ،برقی بودند اونموقع چکار میکردید؟؟!!
قبول کنید آینده نگر اصلا نیستید.
Bakhtiyari
۱۸:۲۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چرا به فکر ساخت نیروگاه‌های فراوان و افزایش ظرفیت و تغییر درب و پنجره ها و رشد صنعت ساختمان سازی نبودید حالا به فکر افتادید؟؟؟؟!!!!!
بختیاری
۱۸:۲۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
فرانسه شصت و یا هفتاد درصد برقش اتمی است یاد بگیرید و از انرژی اتمی بهره ببریم و فقط هزینه و باج ندهیم.
مجتبی
۱۸:۱۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
بابا بگین مردم بمیرن تا مصرف چیزهای مورد علاقه شما کم بشه ، خفه شدیم از این همه منت مسئولین بی کفایت .
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
اب برق گاز انترنت همه را با هم قطع کنید . راستی چرا انترنت ومخابرات را که روزانه مصرف ان بالا می رود را قطع نمی کنید
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
کشوری که دومین ذخایر گاز(یا اولین،دقیق یادم نیست) رو داره حالا باید به این روز بیفته
تقصیر کار کیه؟
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چطور قبل از تحریمها برق و گاز داشتیم الان نداریم؟ برق و گاز به کشورهای دیگه نفروشید که مردم خودمون بی برقی و بی گازی نکشن
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۴ دی ۱۴۰۰
حالا پول همون نفت و گاز رو که فروختیم رو هم باید خدا خدا کنیم که ایالات متحده کبیر اجازه بده بهمون یدن! همينقدر قدرتمندیم
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خوبه توی ایران مثل قبل زمستون نداریم که برف تا نیمه اردیبهشت هم توی کوچه ها بود.
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خوبه
ایران صادر کننده گاز هست
Mohsen
۱۷:۳۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
مملکتی که توش سلطه دلارواختلاس واحتکارورانت زیرپوستی وحقوق نجومی باشه تهش میشه همین کمبودکالادرعرصه تولیدوتقاضاوصادرات وواردات کمپلت همه چیززیروروهست.
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
بالاخره یک روزمیاد کره زمین مثل بادکنکی که بادش خالی شده میشه.من موندم زیر این کره خاکی مگه چقد گاز جا میگیره که حالا حالاها ازش بیرون میزنه؟ والله این معجزه خداست!نفت-گاز-طلا-اورانیوم
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
با این خبرها میخوان دوباره برق را قطع کنند
اینم پدیده ای است که امسال بوجود امده سالهای قبل خیلی از امسال سردتر بود اما گاز قطع نمیشد امسال هم گاز کم شده هم برق قطع می کنند
شرکت گاز یه سر به ادارات دولتی میزنه چقدر گاز مصرف می کنند به دانشگاه ها میره ببینه چه خبره اونقدر بعضی جاها گرم میشه پنجره را باز می کنند
چرا در منزل معمولی تو هر اتاق باید یه بخاری باشه چرا گاز مشترکین پر مصرف را قطع نمی کنند با افزایش تعرفه مشکل ححل نمیشه چون این پول ها برای اونا چیزی نیست
ضعف مدیریت در کشور داره فریاد میزنه تاوان ندونم کاری یه عده بی مسئولیت را مردم عادت پس بدن
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
توی این مملکت نفس بکشی اکسیژن کم میاد
بمیری هم باید نگران قبر باشی
از بس رفاه زیاده
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خدا رو شکر که از برف و بارون خبری نیست؛ وگرنه تو دومین کشور تولید کننده نفت و گاز از سرما می مردیم!!! خدا شما رو شناخت که که برف و بارون رو از این مملکت دریغ کرد
علی آشتیانی
۱۶:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
این چرت و پرتها چی می نویسید وقتی که چندین هزار مشترک جدید در سال به مشترکین اضافه میشه باید فکری کرد اتفاقا همه مردم عزیز ایران درست مصرف می کنند مگه گاز و برق خوردنی که کم یا بیشتر ش کرد هوا سرد شده و باید محل زنگی رو گرم کرد بجای این مزخرفات فکر تولید بیشتر باشید شما همه مشکلات رو در مردم می بینید
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
مملکتی که از نظر انرژی رتبه سوم جهان را دارد در تابستان مشکل برق و در زمستان مشکل برق و گاز داریم واقعا خجالت اوره. این هر چه مسئول هست با از خجالت آب بشن.
ناشناس۹
۱۶:۳۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یواش یواش باید به فکر کرسی و هیزم جمع کردن باشیم
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
توهم حرف دولت روحانی را میزنی
مردم برای گرمایش مجبورند بخاری روشن کنن
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چی میگی مردم از سرما گاز مصرف میکنن نه مثل بعضی ها از خوشی
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
برا خودمون اخه برا صادرات خوبه!!!!!
قلی
۱۶:۰۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خیلی ببخشید که دی ماه شده و باید بیشتر از مهر ماه گاز مصرف کنیم
باعث زحمتتون شدیم