سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیدکنندگان واقعی برای اشتغالزایی در انتظار زمین

نماینده خمین در مجلس گفت: برخی از زمین‌های شهرک‌های صنعتی در اختیار دلالان قرار گرفته در حالی است که تولیدکنندگان واقعی در انتظار زمین هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، علیرضا نظری نماینده مردم خمین با اشاره به تخلف صورت گرفته در اعطای زمین به تولیدکنندگان در شهرک‌های صنعتی گفت: با توجه به اینکه طبق قانون بایستی زمین برای افرادی که جهت سرمایه‌گذاری و تولید، کارگاه به منظور استقرار صنایع کوچک و های‌تکس در شهر‌های صنعتی واگذار شود، اما این واگذاری‌ها مستلزم آن است که در یک بازه زمانی مشخص نسبت به ساخت و ساز در آن اقدام شود.

او افزود: افراد زیادی هستند که این زمین‌ها را در اختیار گرفته و برای سالیان متمادی ساخت و ساز و تولید و احداث کارگاه در آنجا را انجام نداده‌اند و این افراد چشم به آن دوخته‌اند که زمین خود را به فرد دیگری واگذار کنند تا از این مسیر برای خود درآمدزایی داشته باشند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه میزان مساحت زمین‌های شهرک صنعتی محدود است نباید اجازه دهیم این زمین‌ها در اختیار دلالان قرار گیرد.

نظری اظهار داشت: برخی افراد هم با احداث دیوار و سوله در شهرک‌های صنعتی و در اختیار گرفتن این زمین‌های محدود عملاً اقدام تولیدی و کارگاهی در ان انجام نمی‌دهند که این کار هم به ضرر تولیدکنندگان واقعی است.

او ادامه داد: متولی این اقدام معاون وزیر صمت و رئیس شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور است و با اینکه اقدام بسیار کوچکی برای تعیین تکلیف این زمین‌ها داده‌اند و قول‌هایی داده‌اند که به برخی افرادی که این زمین‌ها را در اختیار دارند فشار وارد کرده تا سریع‌تر زمین را به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ۵ تا ۶ ماه گذشته برخی اقدامات برای تعیین تکلیف این زمین‌ها صورت گرفته که امیدواریم این موضوع استمرار پیدا کند تا ساماندهی شود.

نظری در پایان گفت: بین ۴۰ تا ۵۰ درصد زمین‌های واگذار شده در شرکت‌های صنعتی بلاتکلیف است که اقدام تولیدی و کارگاهی در آن صورت نمی‌گیرد و عده‌ای سودجو در طول سالیان گذشته توانسته‌اند با استفاده از برخی رانت‌ها این زمین‌ها را در اختیار بگیرند تا در آینده به سودجویی بپردازند.

انتهای پیام/ ر

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.