سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عجیب‌ترین علامت ابتلا به امیکرون که در خواب بروز می‌کند

دانشمندان می‌گویند برخی علائم ابتلا به سویه امیکرون متفاوت‌تر از سایر سویه‌های کروناست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گزت لایو، ویروس کرونا دو سال است که جهان را درگیر خود کرده است. علائم رایج ابتلا به کرونا شامل تب، سرفه، خستگی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و بثورات پوستی است.

با این حال، سویه‌های مختلف کووید ۱۹ که به دلیل جهش‌های رخ داده در این ویروس بروز کرده اند گاهی علائم بخصوصی دارند. سویه امیکرون که به تازگی در آفریقای جنوبی مشاهده شده است نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از آنجا که شواهد اولیه از قدرت سرایت پذیری بالای امیکرون نسبت به سویه‌های دیگر کرونا حکایت دارد، شناسایی علائم ابتلا و قرنطینه کردن فرد بیمار بسیار ضروری است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد افراد پس از تست کرونا و اطمینان از آلوده شدن به ویروس باید خود را در خانه قرنطینه کرده است و به سایر افرادی که با آن‌ها در تماس بوده اند این موضوع را اطلاع دهند.

متخصصان آفریقای جنوبی می‌گویند در کنار علائم مختلف ابتلا به سویه امیکرون، یک علامت در هنگام شب فرد بیمار را درگیر می‌کند. یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد افراد مبتلا به سویه جدید از تعریق شدید شبانه در بستر رنج می‌برند.

تعریق شبانه اصطلاحی است که به عرق کردن شدید در طول شب اطلاق می‌شود. در این حالت حتی زمانی که فرد در یک اتاق خنک نیز می‌خوابد شاهد تعریق و خیس شدن بالش و پتوی خود است. در کنار سایر علائم رایج کرونا، دانشمندان مشاهده کرده اند که سویه امیکرون در بیماران باعث خارش گلو، بی حالی و خشکی گلو نیز می‌شود.

با این حال، دانشمندان در مطالعات اولیه خود شاهد آن بودند که علائمی که در بیماران مبتلا به امیکرون مشاهده می‌شود ملایم‌تر از علائمی است که در بیماران مبتلا به سایر سویه‌ها به ویژه سویه دلتا بروز می‌کند.

مقامات بهداشتی همزمان با نزدیک شدن به جشن‌های سال جدید میلادی از مردم می‌خواهند از اجتماعات و دورهمی‌های بزرگ اجتناب و علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، حتما دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن کرونا را نیز دریافت کنند.


بیشتر بخوانید:

سیر تا پیاز خونریزی بینی +راهکار درمان

بیماری اکتروپیون چیست؟


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
RBBK
۱۸:۰۲ ۲۲ دی ۱۴۰۰
از ۹۸ هر چی بیماری اومده اسمش شده کرونا بابا ول کنید.من تواین ۲ سال حتی سرما هم نخوردم.بجز این چند روز دکتر نمیرم.حتما بزور میگن کروناست
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
کاملا درسته ، من الان درگیرشم و واقعا هم صحت داره . چون سریع تحت درمان قرار گرفتم ، تعریقم فقط شب اول بود . با اینکه فقط لرز داشتم اولش و تب هم نداشتم اما تو همون حالت لرز ، تا صبح خیس عرق بودم . کمی راحت تر از کرونا بود که پارسال گرفته بودم ، اما اونموقع این تعریق را نداشتم ولی پارسال تب زیاد داشتم .
اینجا اینمورد رو کاملا درست گفت . من الان سومین روز از شروع علائمم هست . درد قفسه سینه هنگام سرفه کردن هم جزئشه.
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۴ دی ۱۴۰۰
ی ماه پیش خانوادگی گرفتیم دکترگف آنفلانزاست،سرایتش ب یک روزنمیرسه مستقیم گلووریه عفونت میکنه،سه بار رفتم دکتر،کلی دارو+چندبار کشیدن شیره،سرگیجه،بیحالی،درداستخوان،صورتم بادکرد جوری ک چشام داشت بسته میشد،سه هفته طول کشیدتا خوب بشم،خداسرهیچ مسلمانی نیاره
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۴ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
تا مسئولین خط یا شیر کنن که تعطیل بکنن یا نکنن امیکرون همه کشور رو گرفته
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
من واقعا از تصمیمات جدی و منطقی ستاد مبارزه با کرونا کمال تشکر و قدردانی را دارم.مدارس،دانشگاه ها،حوزه ها،خوابگاه ها،رستوران ها،ترمینال ها،مترو،اغذیه فروشی ها...به مدت 4 هفته تعطیل شد.هرگونه مراسم عروسی و ختم ممنوع و با برگزار کنندگان به شدت برخورد میشود.بزرگراه ها بطور کامل بسته و فقط خودروهای سنگین حق گذر دارند.ورودی و خروجی های تمام شهرها باید بشدت کنترل شده و هیچ فرد غیر بومی حق ورود و هیچ فرد بومی حق خروج از شهر ندارد.تصمیمات اینقدر زیاد بودن خیلیاشون یادم رفته.بابا چقدر زحمت میکشن این اعضای ستاد مبارزه با کرونا!ستاد کرونای کی بودن اینا؟
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یا خدا
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چرا مسئولین دست رو دست گذاشتن؟چرا ستاد کرونا هیچ اقدامی نمیکنه؟نکنه اعضای ستاد کرونا هم فکر میکنن خودشون کرونا هستن؟ البته این بی خیالی تاثیر صندلی های ریاست در ایران هست
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خدا رحم کنه
راهش یک چیزه
رعایت ...!!!
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
من این علایم رو سه هفته پیش داشتم واکسن سه دوزی فکر کنم کمک کرده نمیرم
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
نترسید از سرما خوردگی راحتی هست من گرفتم
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
باباشماهم ماروپاره کردید با این کرونا وامیکرون!!!!
..
۱۴:۱۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
توروخدا مدرسه هارو ببندید بابا جمعیت زیاده هیچی رعایت نمیشهههه ...این اومیکرونم خیلی سریع منتقل میشه من خیلی میترسم هر کسی ک واکسن زده باشه بچه کوچیک ما ک نزدههه.....تعطیل کنیدددددد
حسین
۱۴:۰۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
هدف، تزریق واکسنهای پرعارضه به مردم جهان است.
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
از یه طرف میگویید ترس و استرس سیستم ایمنی بدن را تخریب و تضعیف میکنه، از طرف دیگه با هجمه رسانه ای مردم را میترسانید. جریان چیه؟
امیر
۱۲:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
مدارس رو تعطیل کنید نگذارید بمیریم
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
به خدا من خودم آموزگارم.این نسل چه برن مدرسه چه نرن هیچ فرقی نداره چون واقعا بیسواد و بی ادب و درس نخون هستن
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
نه بابا حیفه این نخبه های فردا امروز مدرسه نرن!با اینکه 2 ساله درست و حسابی مدرسه نرفتن اما انگار از غیب درسشون دادن.من خودم معلم روستایی هستم که در دبستانش 26 تا نابغه دارن درس میخونن.امروز که میخوام درس جدید بدم میبینم دوتا درس از من جلوتر هستن.
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۵ دی ۱۴۰۰
۲۱:۷این نخبه ها معلمی مثل شما داشتن که نخبه شدن وگرنه علم غیب ندارن ،توخواب درس یاد بگیرن،اگه شما معلمی باید بتونی درست بهشون درس بدی،اگه اعصاب معلم شدن نداری مثل یه آدم محترم استفا بده از کارت
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
به خاطر همین علایم هست که همه جا بازه؟؟؟؟؟؟؟
حمید
۱۲:۰۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
منم وقتی که مرداد ماه 1400 کرونا گرفتم تعریق شدید داشتم اونم شبها زیر کولر احتمالا امیکرون بوده
ن
۱۴:۳۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
کرونا داشتی زیر کولر هم می خوابیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
قابل توجه کسانی که ماسک نمی زنند و مراعات نمی کنند
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
والا این علائم که شما می گید من و پسرم دوماه پیش داشتیم رفتم دکتر گفت سرما خوردگیه
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یه دروغ کاملا محضه
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یه دروغ کاملا محضه