سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار معاملات ماهانه بورس تهران منتشر شد؛

شاخص هم وزن در آذر ماه بیش از ۹ درصد کاهش یافت

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس تهران در آذر ماه با کاهش ۲۶.۷۵ درصدی نسبت به آبان ماه، به ۸۰ هزار و ۸۰۶ میلیارد تومان رسید.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که بازدهی و روند شاخص‌های بورس تهران در آذر ماه به چه شکل بوده است؟ گفت: در طول آذر ماه، ۲۲ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در این ماه  با ۴.۹۴ درصد کاهش به میزان ۶۸ هزار و ۴۶۸ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۹۳۵ واحد به یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۴۶۷ واحد رسید.


بیشتر بخوانید


او گفت: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۵.۱۸ درصدی به میزان ۶۶ هزار و ۵۱۴ واحد تغییر داشته و به عدد ۱ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۴.۵۲ درصد کاهش پیدا کرد (کاهش ۲ هزار و ۴۶۴ واحدی) و به عدد ۵۲ هزار و ۱۸ واحد رسید.

او گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۹.۱۶ درصدی به میزان ۳۵ هزار و ۱۱۳ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۸۳ هزار و ۳۲۶ واحد به ۳۴۸ هزار و ۲۱۳ واحد رسیده است.


آسایش در خصوص آمار معاملات ماهانه بورس تهران نیز گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در آذر ماه با کاهش ۲۶.۷۵ درصدی نسبت به آبان ماه، از مبلغ ۱۱۰ هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان به ۸۰ هزار و ۸۰۶ میلیارد تومان رسید.

او گفت: حجم کل معاملات نیز، از ۱۳۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون سهم به ۱۱۳ میلیارد و ۷۶۹ میلیون سهم رسید که نسبت به ماه گذشته کاهش ۱۶.۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.


این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران نیز گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۱۲.۹ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته و از ۴ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۱۱.۸۰ درصدی همراه بود و از ۵۱ میلیون  برگه به ۵۷ میلیون برگه اوراق بدهی در آذر ماه رسید.

آسایش در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، گفت: ارزش معاملات بازار مشتقه با کاهش ۴۱.۱۵ درصدی از ۱۰۲ میلیارد  تومان به ۶۰ میلیارد  تومان رسید، اما حجم معاملات این بازار با کاهش ۹۲.۹۵ درصدی همراه بود و از ۲ میلیارد و ۶۱ میلیون  برگه قرارداد به ۱۴۵ میلیون قرارداد رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با کاهش ۱۸.۴۶ درصدی از ۳۰ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان به ۲۵ هزار و ۹۹ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با کاهش ۸.۲ درصدی از ۱۷ میلیارد و ۸۵۸ میلیون یونیت به ۱۶ میلیارد و ۴۲۶ میلیون یونیت رسید.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.