سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش ۷ ایستگاه آتش نشانی در اطفای حریق گسترده انبار لوازم خرازی

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: با تلاش ماموران هفت ایستگاه آتش نشانی حریق گسترده انبار لوازم خرازی در خیابان تیموری این شهر، مهار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در خصوص آتش‌سوزی در خیابان تیموری شیراز گفت: امروز طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ گزارش حریق گسترده‌ای در انبار لوازم خرازی واقع در خیابان تیموری داده شد.

او با اشاره به اعزام۳۰ آتش نشان از هفت ایستگاه در قالب تیم‌های عملیاتی متشکل از خودرو‌های اطفاء حریق، امداد و نجات و تانکر‌های آبرسان در کوتاهترین زمان ممکن، گفت: بلافاصله پس از حضور و استقرار تیم‌های عملیاتی، کار اطفای آتش شروع شد.

قانع عنوان کرد: محل حادثه یک ساختمان قدیمی دو طبقه بود که در منطقه‌ای مسکونی و در مجاورت انبار‌های کالا به نگهداری لوازم خرازی اختصاص یافته بود.

او ادامه داد: در زمان حضور نیرو‌ها در محل حادثه، مشاهده شد که به دلیل حجم بالای مواد قابل اشتعال و همچنین سرایت شعله‌های آتش به قسمت‌های مختلف، این ساختمان کاملا شعله‌ور شده است.

قانع اضافه کرد: خوشبختانه کسی در داخل ساختمان نبود، اما شدت حرارت و شعله‌های آتش به حدی بود که عملیات نفوذ و خاموش کردن آتش را با مشکلاتی مواجه کرده بود.

این مقام مسئول با اشاره به دسترسی نداشتن آتش نشان به کانون حریق، اضافه کرد: آتش نشانان با اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی خوب موفق شدند هم زمان با تخلیه دود و آبرسانی از طریق پنجره‌ها و بازشو‌های ساختمان، شعله‌های آتش را تحت کنترل خود دربیاورند و از گسترش آتش به منازل اطراف جلوگیری به عمل آورند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: اطفاء و لکه گیری این حریق سنگین که تمام انبار را فراگرفته بود مدت ۲ ساعت به طول انجامید و با توجه به وجود مقدار قابل توجهی الکل در طبقه همکف این ساختمان اطفای به موقع این آتش سوزی از حادثه‌ای جدی جلوگیری کرد.

قانع گفت: شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و همزمان با دور شدن از محل حادثه مراتب را سریعا از طریق تماس با تلفن۱۲۵ به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اطلاع دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.