سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین طرح جامع گردشگری برای سواحل "چپاقلی" و "صیدآباد" در گلستان

طرح جامع گردشگری برای سواحل "چپاقلی" و "صیدآباد" در شهرستان بندر ترکمن در حال تدوین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، جلسه بررسی و ساماندهی سواحل روستا‌های چپاقلی و صیدآباد شهرستان بندر ترکمن با حضور جمعی از مسئولان استان گلستان برگزار شد. 

نماینده مردم شهرستان‌های غرب استان در مجلس شورای اسلامی در  این جلسه گفت: در سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ با پیشروی آب دریا روستا‌های چپاقلی و صیدآباد دچار آب‌گرفتگی شدند که موجب جابه‌جایی ساکنین روستا به موقعیت فعلی شد.

عبدالجلال ایری ادامه داد: در حال حاضر مردم بومی منطقه به دلیل پس‌روی آب دریا اشتغال خود را که وابسته به دریا بود ازدست‌داده‌اند و مطالبه دارند تا در مکان قبلی روستا طرحی گردشگری ایجاد شود تا زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برای مردم منطقه را فراهم کند.

او گفت: ایجاد اشتغال در مناطق مختلف باید بر اساس بستر‌ها و ظرفیت‌های محیطی هر منطقه باشد که در منطقه چپاقلی و صیدآباد این ظرفیت محیطی دسترسی به دریا است و این روستا‌ها با بهره‌مندی از این پتانسیل می‌توانند محل مناسبی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های گمیشان، بندر ترکمن، کردکوی و بندر گز در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز گردشگری به سمتی رفته است که گردشگران به‌جای اقامت و حضور در هتل و مجموعه‌های مجلل غالباً تمایل به حضور در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و فضا‌های سنتی را دارند و علاقه‌مندند ارتباط بیشتری با محیط برقرار کنند.

او گفت: این برقراری ارتباط با محیط و طرح‌های بوم‌گردی و سنتی می‌تواند یکی از ظرفیت‌های طرح گردشگری ساماندهی سواحل روستایی چپاقلی و صیدآباد باشد.

طرح ساماندهی سواحل روستا‌های چپاقلی و صیدآباد در حال تدوین است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در جلسه بررسی و ساماندهی سواحل روستا‌های چپاقلی و صیدآباد، گفت: برای پیگیری ایجاد طرحی گردشگری در سواحل دارای پتانسیل روستا‌های چپاقلی و صیدآباد جلساتی را با اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل دادیم و با بازدید‌های مختلف با حضور مدیران ملی، استانی و شهرستانی از منطقه، پتانسیل موجود ارزیابی و بررسی شد و در حال حاضر طرح جامعی برای ساماندهی سواحل این دو روستا در حال تدوین است.

احمد تجری ادامه داد: این طرح گردشگری در قالب فضا‌هایی ازجمله تأسیسات اقامتی، پذیرایی، بوم‌گردی، آبزی‌پروری، گردشگری ساحلی، تفریحی و.. در دست تهیه است تا پس از طی مراحل، دریافت مجوز‌ها و تصویب زمینه توسعه صنعت گردشگری در منطقه را فراهم سازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: با تشکیل این جلسه به دنبال این هستیم تا با توجه به شرایط و قوانین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای طرح گردشگری در ساحل روستا‌های چپاقلی و صیدآباد به تدوین و اجرای بهتر این طرح و درنهایت توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال برای مردم بومی منطقه کمک شود.

او گفت: برای نخستین اقدامات نیاز است تا مسئولان محلی با تشکیل شرکت تعاونی از اهالی روستا‌های چپاقلی و صیدآباد برای دریافت مجوز‌های اولیه پیگیری کنند تا هم‌زمان با تدوین طرح جامع گردشگری منطقه، فرآیند اخذ مجوز‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/ق 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.