سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست ترامپ از دادگاه عالی برای عدم انتشار اسناد حمله به کنگره

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از دادگاه عالی این کشور خواست تا اسناد حمله به کنگره آمریکا را در جریان انتخابات سال ۲۰۲۰ منتشر نکند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از دادگاه عالی این کشور خواست تا اسناد مربوط به حمله به کنگره این کشور پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ را منتشر نکند.

ترامپ امروز درخواستی را به دادگاه عالی آمریکا ارائه کرد که در آن خواستار توقف درخواست‌های کمیته تحقیقات درباره حمله به کنگره برای دسترسی به اسناد شد.

پیش از این نیز ترامپ بارها تلاش کرده بود، که هربار درخواستش از سوی قاضی‌های فدرال یا تجدید نظرِ آمریکایی رد شد.

در درخواست امروز، وکلای ترامپ نوشتند: «درخواست کمیته تحقیقات باید رد شود زیرا این گروه از محدودکردن حوزه‌های تحقیق خود براساس یک هدف قانونی سرباز زدند.»

کمیته منتخب کنگره که در مورد حادثه ۶ ژانویه تحقیق می‌کند، از دفتر آرشیو ملی خواسته که تمامی سوابق ترامپ در کاخ سفید از جمله تمامی مکالمات تلفنی، تمامی مکاتبات وی با مشاوران و سایرین را تحویل این کمیته دهد.

به تازگی کمیته تحقیقات درباره حمله ششم ژانویه، به برخی پیام‌ها از «دونالد ترامپ جونیور» دست یافته که نشان می‌دهند او بارها خواستار انجام اقدامی از سوی پدر خود برای آرام کردن معترضان در حمله به کنگره شده است. این کمیته پیشتر اعلام کرده بود برای بررسی و درک بهتر نقش دونالد ترامپ در آشوب‌های انتخاباتی و درنهایت حمله به ساختمان کنگره به این مدارک نیاز دارد.

پیش از این نیز دونالد ترامپ در تلاش برای توقف تحقیقاتی که از فعالیت‌های تجاری‌اش در جریان است، از «لتیتیا جیمز» دادستان کل نیویورک شکایت کرده بود.

لتیتیا جیمز پیشتر گفته بود قصد دارد ماه ژانویه سال آینده میلادی از رئیس‌‌جمهور بازجویی کند. اما از طرفی فعالیت‌های تجاری ترامپ در حال حاضر از سوی دادستان منهتن نیویورک  نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تحقیقات درباره پرونده‌های مختلف سازمان ترامپ از زمانی به‌ صورت جدی آغاز شد که «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ، در سال ۲۰۱۸ در دادگاه پرده از تخلفات عظیم مالی و مالیاتی ترامپ برداشت.

هفته گذشته نیز دادستان کل نیویورک از دونالد ترامپ خواست تا در تاریخ ۷ ژانویه سال آینده میلادی در دادگاه حاضر شود و درباره تخلفات سازمان تجاری ترامپ در ارزیابی املاک و مستغلات شهادت دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن
۱۳:۱۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
این مردک تکلیفش باخودش مشخص نیست.آل سعودپول واسه سلاح بهش میده درکناروسایل تقلبی.خودش هم سلاح قراضه میفروشه.تهش میگه نتانیاهوچرابه بایدن تبریک گفت ومیره گلف بازی وسط برجام هم توافقنامه راپاره میکنه ومیگه کلی ضرردرخاورمیانه کردیم.آخرش هم میگه داعش کارماست.