سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازارچه مرزی اروندکنار در یک قدمی بازگشایی

معاون اقتصادی استاندار خوزستان از پیگیری ها برای بازگشایی بازارچه مرزی اروندکنار خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، رضا فتحی ، معاون اقتصادی استاندار خوزستان در بازدید از بازارچه مرزی اروندکنار گفت: بازارچه مرزی اروندکنار پس از ۶ سال تعطیلی بازگشایی خواهد شد و باعث توسعه و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان منطقه و همچنین سبب افزایش تعامل اقتصادی و مراوده مرزنشینان ایران و عراق می شود.

او به فراهم شدن شرایط ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم با بازگشایی بازارچه مرزی اروندکنار افزود:این بازارچه مرزی تاثیر زیادی بر ایجاد زمینه اشتغال جوانان و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه دارد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان از بازارچه مرزی اروندکنار به عنوان عامل زمینه ساز رونق کسب و کار و صادرات و واردات کالای ایران و عراق یاد کرد و گفت: این بازارچه با توجه به مجاورت بندر اروندکنار به شهر فاو عراق می‌تواند رونق اقتصادی در منطقه ایجاد کند.

فتحی بیان کرد: این منطقه دارای پتانسیل بالای تجارت و بازرگانی است ولی به دلیل مشکلات از این ظرفیت استفاده نشده و فرصت اشتغال برای ساکنان را گرفته است.

او با اشاره به پتانسیل بالای آبادان در حوزه کشاورزی، بندر، شیلات و صنایع وابسته اظهارداشت: آبادان از دیرباز ظرفیت بالایی در سه حوزه یاد شده داشته و اکنون طرح‌هایی در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی در این حوزه‌ها ارائه شده و به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان از آبادان به عنوان یکی از شهرهای مهم و راهبردی اقتصادی استان خورستان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی و جذب تجار در منطقه استفاده کرد.

او خواستار تسریع در تکمیل اسکله تجاری بندر اروندکنار شد و افزود: این اسکله به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده که تا پایان سال جاری روند تکمیل آن به پایان خواهد رسید تا شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این منطقه باشیم.

فتحی در این بازدید قول ترخیص کالاهای تجاری دپو شده در اروندکنار با با هماهنگی معاون امنیتی استانداری را داد و افزود: تا پایان هفته آینده باید مرز اروندکنار راه اندازی شود و تجارت در آن رونق یابد و با خاطیان در این زمینه برخورد جدی خواهد شد.

 انتهای پیام / ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.