سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بذرکاری ۳۱۰ هکتار از اراضی طبیعی دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: در سه مرحله ۳۱۰ هکتار اراضی طبیعی دامغان با هدف ارتقای پوشش گیاهی بذرکاری شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از اجرای سه مرحله پویش همگانی کاشت بذر و نهال در سطح ۳۱۰ هکتار شهرستان خبر داد وگفت: توسعه پوشش گیاهی هدف و محور اصلی این برنامه است.

او با بیان اینکه این طرح همچنین با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی و ارتقای مشارکت مردم اجرا می‌شود، افزود: بذرکاری و ارتقای پوشش گیاهی به جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و ترویج فرهنگ حفاظت و احیا منابع طبیعی منجر خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی دامغان بیان کرد: پویش کشت بذر و نهال با همکاری هلال احمر، جهاد کشاورزی، محیط زیست، مجریان و بهره برداران طرح‌های منابع طبیعی، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و مردم محلی برگزار می‌شود.

عباسی راد با بیان اینکه در مرحله اول این طرح ۴۰ هکتار از اراضی منطقه سیاه کوه تویه دروار با گونه‌های ارس و زرشک نهالکاری و در بیش از ۲۰ هکتار نیز با گونه‌های آنغوزه و گیاهان مرتعی عملیات بذرکاری انجام گرفت، ابراز کرد: در مرحله دوم اجرای پویش همگانی کاشت بذر و نهال با همکاری مجری و بهره برداران مرتع چاه نو شمالی یزدان آباد حدود ۱۵۰ هکتار از مرتع با گونه‌های بیابانی و مرتعی بذرکاری و بذرپاشی انجام گرفت.

او افزود: مرحله سوم این طرح با مشارکت مردم محلی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای مهماندویه و همچنین هلال احمر و اداره محیط زیست شهرستان بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع اطراف روستا با گونه‌های دارویی و مرتعی بذرپاشی و بذرکاری شد.

انتهای پیام / ن 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.