سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ هزار بقعه متبرکه داریم/ بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل می‌شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بقاع متبرکه در حال تبدیل شدن به قطب‌های فرهنگی کشور هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور ، امروز (دوم دی) در مراسم افتتاح حرم احمدبن اسحاق در شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه، با اشاره به وجود هشت هزار بقعه متبرکه در سطح کشور، گفت: از این تعداد شش هزار بقعه مربوط به امام زادگان (ع) است.

او افزود: تعدادی از این بقاع نیز مربوط به انبیای الهی از جمله دانیال نبی (ع) است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: بخشی از این بقاع نیز مربوط به یاران و نزدیکان و مشاهیر و اصحاب ائمه اطهار (ع) است.

عادل از بقاع متبرکه به عنوان قطب‌های فرهنگی کشور یاد کرد و ادامه داد: به خاطر عشق و ارادتی که مردم به این بزرگواران دارند، این بقاع متبرکه در حال تبدیل شدن به قطب‌های فرهنگی در کشور هستند.

او اظهار داشت: این انتظار هست که بقاع متبرکه محلی برای ترویج فرهنگ قرآن و ائمه اطهار (ع) باشند و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در آن‌ها برپا شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه تاکید کرد: بقاع متبرکه باید پایگاه اجتماعی برای رفع مشکلات مردم باشند.

او به توزیع دو میلیون بسته ارزاق برای محرومان در ایام کرونا توسط بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: این نوع عملکرد‌ها باید در سطح بقاع توسعه یابد.

او در ادامه با قدردانی از دست اندرکاران ساخت حرم مطهر احمدبن اسحاق گفت: اگر چه نتوانستیم در تکمیل و بازسازی این حرم مطهر همکاری داشته باشیم، اما امیدواریم در مسیر ادامه کار بتوانیم مشارکت داشته باشیم.

عادل بیان داشت: حرم مطهر احمدبن اسحاق در مسیر زوار کربلا قرار داشته و آینده درخشانی دارد و باید برای معرفی هرچه بیشتر آن تلاش شود.

او ابراز امیدواری کرد: معرفی این شخصیت والامقام در سطح کشور بتواند موجب رشد و شکوفایی این بقعه متبرکه شود.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.