سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم:

درختان اُرس طارم در لیست میراث فرهنگی کشور قرار دارند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: درختان اُرس در منطقه جیش‌آباد، جزو میراث فرهنگی کشور ثبت شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: شهرستان طارم دارای مناطق جنگلی متنوعی است که در این مناطق درختانی همچون درخت اُرس، زالزالک، بلوط و بنه وجود دارد.

او با اشاره به اینکه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در جنگل‌های شهرستان طارم وجود دارند، افزود: درختان جنگلی در حفظ آب های جاری بسیار موثر هستند و به تأمین ذخایر زیرزمینی آبی کمک می‌کنند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم ادامه داد: جنگل‌های موجود در مسیر آب‌بر به شفت، آب بر به باکلور، منطقه جیش‌آباد، هزاررود، مسیر شیرین‌سو به سیاب و شیت به ولیدر جزو مناطق زیبا و دیدنی هستند که می‌توانند از لحاظ جذب گردشگر نیز برای موثر باشند.

احمدی با بیان اینکه درختان ارس جزو درختان ممنوع القطع هستند، ادامه داد: درختان اُرس در منطقه جیش‌آباد، جزو میراث فرهنگی کشور ثبت شده‌اند و بین شهرستان‌های استان زنجان، طارم بیشترین ذخیره‌گاه جنگلی درخت اُرس را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم، گفت: یکی از تهدیداتی که برای جنگل‌های شهرستان طارم وجود دارد، تهدید آفت سالانه اُرس واش و آفت درختان بلوط است که به صورت مکانیزه با آن‌ها مبارزه می‌شود و امسال نیز بخش زیادی از مبارزه مکانیزه علیه این آفات در جنگل‌های طارم انجام شده‌است.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.