سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی بیش از ۳۹ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای خط ۱۴۸۰

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: در ۹ ماهه امسال، ۳۹ هزار و ۶۲۶ نفر در استان همدان از خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ بهزیستی استفاده کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،شجاع احسانی سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال، ۳۹ هزار و ۶۲۶ نفر در استان همدان از خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ بهزیستی استفاده کردند، بیان کرد: مشاوره برای رفع مشکلات خانوادگی علت بیشترین تماس با این خط را به خود اختصاص داده است.


اوافزود: تعداد ۲۰ هزار و ۶۳۳ مورد مشاوره امور خانوادگی در حوزه مشکلات با همسر، مشکلات با خانواده همسر، خیانت زناشویی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، مشکلات بین فردی و بی مهارتی در روابط زوجین در این مدت انجام شده است.


این مسئول با اشاره به اینکه تعداد تماس‌ها در حوزه کودک و نوجوان و تحصیل فرزندان ۱۲ هزار و ۴۳۴ مورد بوده است تصریح کرد: در حوزه بالینی و در زمینه اختلالات خُلقی شامل (افسردگی، اضطراب و وسواس) اختلالات شخصیت و اختلال‌های جنسی، ۶ هزار و ۵۵۹ مورد تماس برقرار شده است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه مدیریت استرس، رسیدگی به فضای روانی و اجتماعی جامعه در برابر بحران‌ها از اصل‌هایی است که مدنظر بهزیستی قرار گرفته افزود: مواردی مانند برقراری ارتباط موثر بین افراد خانواده، تاب آوری اجتماعی در شرایط کرونا و مهارت‌های زندگی و سایر آموزش‌های روانشناختی در خدمات مشاوره تلفنی سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی ارائه می‌شود.

شجاع احسانی گفت: مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج، مشکلات و علائم مربوط به سوگ، ناامیدی و افسردگی و اضطراب از دیگر مواردی است که با سامانه ۱۴۸۰ در میان گذاشته می‌شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه مشاوره و ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است ابراز داشت: کارشناسان متخصص دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تخصصی روانشناسی در خط ۱۴۸۰ (مشاوره تخصصی تلفنی) به صورت رایگان به ارائه خدمات می‌پردازند.

شجاع احسانی افزود: مشاوران سازمان بهزیستی در خط ۱۴۸۰ با ۶ کابین در ۲ شیفت کاری در ساعات ۸ تا ۱۴ و ۱۸ الی ۲۴ آماده خدمت رسانی به مردم هستند که در صورت نیاز به مراکز حضوری ارجاع داده می‌شوند.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.