سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماهیرود از پویاترین مرزهای ایران است

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند گفت: ماهیرود از پویاترین مرزهای ایران است و باید برای گسترش تجارت در آن اقداماتی را انجام داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خامه‌زر عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند و رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند در جلسه مشترک اتاق‌های مرزی ایران و افغانستان گفت: اتاق بازرگانی بیرجند روابط بسیار خوبی با اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت فراه دارد و رایزنی‌های مستمر در زمینه رفع مشکلات در مرز و در حوزه حمل و نقل کالا‌ها با یکدیگر انجام می شود.

او گفت: خراسان‌جنوبی ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و ۵۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از نظر وزنی و ۳۵ درصد آن از نظر ارزشی از مرز ماهیرود انجام می‌شود.

خامه زر گفت: شیوع ویروس کرونا و تحولات سیاسی در افغانستان حتی برای یک روز هم مرز ماهیرود را تعطیل نکرد و همچنان تبادلات خود را با کشور همسایه داشتیم و از این نظر ماهیرود را یکی از پویاترین مرز‌های ایران می‌دانیم.

 عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند و رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند گفت: خراسان‌جنوبی را به عنوان بهشت معادن ایران می‌شناسند و از این جهت به دوستان فعال در حوزه معدن کشور افغانستان پیشنهاد می‌کنم که از تجربیات مهندسان ما در زمینه خدمات فنی و مهندسی و اکتشاف و استخراج استفاده کنند.

او گفت: حدود ۱۰ روز پیش سفر کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران به کشور افغانستان را به ماهیرود داشتیم و یکی از مباحثی که مطرح کردیم سرعت بخشی به واردات کالا‌های افغانستانی بود.


بیشتر بخوانید


خامه زر گفت: باید زمینه واردات کالا از افغانستان به ایران را از مرز فراهم کنیم و در بخش خصوصی ایران به دنبال این موضوع هستیم، ولی باید از جانب اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز باید همتی وجود داشته باشد.

 عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند و رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند گفت: تبادل اطلاعات گمرکی نیز در رونق تجارت بین دو کشور بسیار مؤثر است.

او گفت: اطلاع از حقوق گمرکی، برقراری تعرفه‌های ترجیحی و محرز شدن سلامت محصولات کشاورزی وارداتی با رایزنی‌های بیشتر وزرای کشاورزی دو کشور و اعطای ویزای کثیر برای تجارت دو کشور از مسائل مهمی است که باید پیگیری شود.

خامه زر گفت: اعلام آمادگی برای هر نوع مشاوره در زمینه گسترش تجارت و سرمایه گذاری، آموزش‌های گمرکی و برگزاری کارگاه‌های مختلف می‌کنیم.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.