سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست تاکسیرانی شهرداری قم عنوان کرد؛

تلاش برای نرخ‌گذاری عادلانه کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱

نیک گفت:نرخ‌گذاری کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱ همخوانی با تورم خواهد داشت و شامل کمترین فشار به مردم خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی نیک،سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به وضعیت ناوگان تاکسیرانی در قم اظهار کرد: خانواده تاکسیرانی بزرگ‌ترین تشکل صنفی در سطح کشور بوده و در شهر قم ۵ هزار و ۱۲۸ دستگاه در سطح شهر ویژه رانندگان اصلی و ۲ هزار و ۱۱۵ دستگاه راننده کمکی روی ناوگان کار می‌کنند.


او با بیان این که رانندگان وانت نیز شامل ۵۲۰۰ دستگاه، کامیون و کامیونت با ۲۸۰۰ دستگاه و سرویس مدارس شامل ۲۵۰۰ دستگاه فعال است ابراز کرد: خانواده بزرگ تاکسیرانی عدد ۱۸ هزار نفر را در حمل‌ونقل درون شهری و بیرون شهری پوشش می‌دهند که جمعیت یک پانزدهم در شهر است که با توجه به چنین ظرفیتی باید توجه ویژه‌ای به این صنف داشته باشیم.


سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به وضعیت سرویس مدارس اذعان کرد: در این خصوص آیین‌نامه‌ای وجود داشته و شرکت‌های حمل‌ونقل که تحت پوشش بوده با مدارس وارد قرارداد می‌شوند و راننده از طرف شرکت‌های زیر نظر تاکسیرانی و دانش‌آموز از طرف مدارس معرفی می‌شوند و با هماهنگی لازم، سرویس‌دهی انجام می‌شود.


او در خصوص نرخ مصوب کرایه‌ها عنوان کرد: برای نرخ مصوب یک فرآیندی وجود دارد که بعد از استعلام‌ها، نرخ دریافت شده و به کمیته نرخ‌گذاری و سپس وارد هیئت‌مدیره شورای سازمان، شورای شهر و تائید فرمانداری رفته و در نهایت ابلاغ می‌شود.


نیک با تأکید بر این که نرخ مصوب برای همه قابل اجراست، تصریح کرد: دراین‌باره رانندگان مشکلات زیادی را اعلام می‌کنند که به‌حق است؛ در سال جاری برای نرخ مصوب سال ۱۴۰۱ در حال بررسی و دریافت استعلامات لازم هستیم تا این نرخ‌گذاری همخوانی با تورم و شامل کمترین فشار به مردم شود.


او بیان کرد:در مورد دریافت کرایه‌هایی بالاتر از مصوب اگر شکایتی از سوی شهروندان وجود دارد، می‌توانند با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند، ضمن اینکه هرگونه شکایت و پیشنهاد و یا قدردانی از رانندگان نیز با شماره ۳۶۶۲۸۸۰۰ قابل دریافت است.


سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم افزود: جهت سهولت پرداخت کرایه، ۳ هزار تاکسی قم مجهز به کیو آر کد است که پشت صندلی‌ها با راهنمایی کامل و دستورالعمل نصب‌شده و رانندگان و مسافران می‌توانند با ثبت کد به‌وسیله تلفن همراه کرایه را به‌راحتی دریافت و پرداخت کنند.


نیک با بیان این که از طریق اپلیکیشن قم کارت، این سیستم روی گوشی همراه قابلیت نصب داشته و می‌توان کرایه را پرداخت کرد، اضافه کرد: در شرایط کرونایی،  پرداخت غیرنقدی  اهمیت زیادی در حفظ سلامت شهروندان و رانندگان دارد.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.