سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل آلودگی نفتی در بندر شهید باهنر بندرعباس

بندر شهید باهنر بندرعباس به ملزومات مقابله با آلودگی نفتی مجهز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،حمید رضا محمد حسینی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این بندر به تجهیزات و ملزومات مقابله با آلودگی نفتی در دریا مجهز و تجهیزات فرسوده نیز نوسازی شد.

محمدحسینی با بیان اینکه آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های خشکی و دریایی تهدید بزرگی برای اکوسیستم‌های دریایی و سلامت عمومی محسوب می‌شوند افزود: تجهیز بنادر و شناور‌ها به ملزومات پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا یکی از اهداف مهم پیش رو است که نقش مهمی در تعیین معیار‌های ارزیابی و کنترل دوره‌ای و حصول اطمینان از اثر بخشی برنامه‌ها دارد.

به گفته محمدحسینی، ملزومات تهیه شده شامل تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی همچون بوم ساحلی، اسکیمر، پد‌های جاذب و یک فروند شناور مقابله با آلودگی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان است.

او مدیریت اصولی پسماند‌ها برای جلوگیری از ورود انواع پسماند‌ها به دریا را اقدامی مهم و ضروری دانست و گفت: در این راستا در بندر شهید باهنر به همه شناور‌های سنتی برای جمع آوری زباله، کیسه‌های پلاستیکی داده و در ازای آن قبض پسماند دریافت می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان انجام مانور‌های دوره‌ای مبارزه با آلوگی نفتی به منظور ارتقاء سطح آمادگی پرسنل در مواجهه سریع با آلودگی‌های احتمالی را از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.