سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

طرح توسعه فرودگاه گناباد نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای مرحله دوم و طرح توسعه فرودگاه در دست ساخت گناباد نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صفایی دلویی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید مدیرکل فرودگاههای استان خراسان رضوی از روند احداث و آغاز دیوارکشی فرودگاه گناباد گفت: اجرای مرحله دوم و طرح توسعه فرودگاه در دست ساخت گناباد نیازمند۴۰ میلیارد تومان اعتبار است؛ پیگیری هایی برای تامین این اعتبار از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاههای کشور در دست انجام است.

وی گفت: فرودگاه گناباد که روند احداث آن از ۲۹ سال قبل آغاز شده با پیگیریهای مستمر از طرف مسئولان ذیربط دهه فجر سالجاری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره برداری از این طرح مردم این شهرستانها و سایر مناطق اطراف از مزایای آن بهره مند می شوند.

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی هم گفت: عملیات اجرایی هفت هزار و ۵۰۰ متر دیوار محوطه فرودگاه گناباد با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی گفت: بعد از تکمیل و بهره برداری از مرحله نخست فرودگاه گناباد این فرودگاه روزانه آمادگی پذیرش ۲ تا سه پرواز با ظرفیت ۶۰ تا ۷۰ نفر را خواهد داشت و بر اساس تقاضا این ظرفیت و فضاهای مورد نیاز آن در آینده توسعه می یابد.

امانی بنی گفت: در مجموع تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای فاز اول فرودگاه شهدای گناباد هزینه شده که با توجه به افزایش هزینه‌ها، ارزش روز سرمایه صرف شده برای این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

حامد قربانی فرماندار گناباد نیز گفت: به دنبال بازدید مدیرکل فرودگاه خراسان رضوی از روند احداث فرودگاه این شهرستان تخصیص اعتبار برای روشنایی ورودی بلوار فرودگاه، انتقال سه دستگاه خودرو آتش نشانی و تخصیص اعتبار آب رسانی داخل فرودگاه مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: فرودگاه گناباد با توجه به ظرفیتهای موجود خود سالانه یک میلیون نفر جمعیت در گستره ۲۰۰ کیلومتری شهرستانهای جنوب استان خراسان رضوی و برخی شهرستانهای خراسان جنوبی را پوشش می دهد و با بهره برداری از آن، در مرحله نخست بر اساس نیاز در طول هفته پروازهایی به مقصد تهران و همچنین تعدادی تاکسی هوایی به مقصد مشهد برقرار می شود که بعد از نیازسنجی، تعداد مقصدهای پروازی آن افزایش خواهد یافت.

مهدی توکلی کندری رئیس فرودگاه گناباد هم گفت: این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال اجرا است و زیرساختهای ارتباطی آن تامین اعتبار شده و شبکه احداث برق به طول دو کیلومتر تا فرودگاه احداث شده و شبکه های برق رسانی داخلی فرودگاه نیز به پیمانکار واگذار شده است.

 وی گفت: آب رسانی به داخل فرودگاه گناباد با اعتبار پنج میلیارد ریال در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

انتهای پیام//ف.ب.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.