سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قطار تولید واکسن کرونا روی ریل سرعت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: میزان تولیدات واکسن کرونا رو به افزایش است و در آینده نزدیک صادرات نیز خواهیم داشت.

یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره تولید واکسن کرونا توسط دانشمندان کشور گفت: در حال حاضر در زمینه تولید واکسن تلاش های خوب و ارزشمندی توسط دانشمندان کشورمان شده است و نباید از حمایت دولت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و تلاش شرکت های تولید کننده غافل شد.

او ادامه داد: در یک بازه زمانی روزانه حدود ۷۰۰ نفر به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست می دادند که خوشبختانه این آمار با روند کاهشی رو به رو شد و تعداد فوتی ها به حدود ۵۰ نفر رسید. لذا باید از مراکز تحقیقاتی و شرکت های فعال در حوزه تولید واکسن حمایت  های کامل صورت گیرد و در حال حاضر ۶ نوع واکسن تولیدی در کشور تایید شده است.

او تصریح کرد: تولید واکسن در ایران به صورت محدود انجام می شود، اما با گذشت زمان و افزایش تولیدات نیاز داخل به واکسن کاملا برطرف می شود و  واکسن های کرونا را به خارج از کشور صادر می کنیم، در آینده نزدیک ۲ واکسن با  افزایش تولیدات روبه رو خواهند بود.

 


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۱۰:۱۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یخورده این قطارتون را دیر راه اندازی نکردید ؟؟