سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنرال آمریکایی:

آمریکا حکومت طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت

فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهار داشت که حکومت طالبان از سوی آمریکا به رسمیت شناخته نخواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال پتریوس، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهار داشت که طالبان هیچگاه به تعهدات خود به جامعه جهانی عمل نخواهد کرد و به همین دلیل از سوی آمریکا به رسمیت شناخته نخواهد شد.

پتریوس در پایبندی طالبان به تعهدات شان به ویژه در راستای احترام به حقوق بشر و فراهم آوری زمینۀ کار و تحصیل برای زنان و دختران گفت: «ممکن یک فهرست طولانی [از تعهدات] باشد، اما طالبان هیچ نوع تعهد مستحکم به این مسائل نکرده اند.»

وی تاکید کرد که آمریکا نیز به همین دلیل حکومت این گروه را در افغانستان به رسمیت نخواهد شناخت.

پتریوس که در زمان حضور در افغاسنتان به جنرال مخالف طالبان مشهور شده بود، گفت که آمریکا بار دیگر سفارت خود را در افغانستان باز نخواهد کرد؛ حتی اگر حکومت طالبان را به رسمیت هم بشناسد.

وی افزود که آمریکا از طریق قطر خدمات کنسولی خود را در افغانستان ارائه خواهد کرد.

پتریوس بر فراهم آوری کمک به مردم افغانستان تاکید کرد اما گفت که این مساعدت‌ها باید به گونه‌ای فراهم شود که به دست طالبان نرسد و یا موقف آنها را تقویت نکند.

به گفته او، طالبان به خواسته های بین‌المللی لبیک نخواهند گفت زیرا به باور وی احترام گذاشتن طالبان به حقوق بشر، حقوق زنان و اقلیت‌ها سبب خواهد شد که اعضای محافظه کار و افراطی این گروه صف خود را جدا کرده و به داعش، القاعده یا دیگر گروه‌ها بپیوندند.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.