سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربرد دستگاه تصویربرداری از بدن در طب‌ پزشکی هسته‌ای

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه تصویربرداری از بدن در تمام طب‌های پزشکی هسته‌ای کاربرد دارد.

محمدرضا آی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستگاه تصویربرداری هسته‌ای، ایرانی گفت: دستگاه تصویربرداری هسته‌ای، برای تصویر برداری از تمام ارگان‌های بدن است و جزو محصولات پزشکی هسته‌ای به شمار می‌رود.

او افزود: در حال حاضر از دستگاه تصویربرداری هسته‌ای در تمام بخش‌های پزشکی استفاده می‌شود به گونه‌ای که مواد رادیو اکتیو با دارو‌ها ترکیب می‌شوند و رادیو دارو تولید شده را به بیمار تزریق می‌کنند تا از گرفتگی عروق یا عضلات قلب مطلع شوند.

آی تصریح کرد: در تصویربرداری‌های سرطانی نیز از این دستگاه استفاده می‌شود و در کنترل و عملکرد کبد، کلیه، ریه و مغز نیز نقش دارد و می‌توان گفت این دستگاه در تمام طب‌های پزشکی هسته‌ای کاربرد دارد. کشور‌های اروپایی آلمان، هلند و آمریکا به این فناوری دست یافتند و ایران نیز با ساختن این دستگاه به این کشور‌ها پیوست که وجه تمایز دستگاه تصویربرداری هسته‌ای ایرانی این است که این دستگاه جزو محصولات تحریمی است و نمی‌تواند به راحتی وارد کشور شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این سوال که آیا صفر تا صد این دستگاه ایرانی است یاخیر بیان کرد: بله، صفر تا صد ساخت این دستگاه کاملا ایرانی است. این دستگاه تصویربرداری هسته‌ای به دلیل تحریم بودن در ساخت و کمیاب بودن آن صادرات خوبی در انتظارش است.

او ادامه داد: قیمت خارجی دستگاه تصویربرداری هسته‌ای، بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار یورو بوده، اما قیمت داخلی آن نسبت به خارجی ۷۰ درصد تفاوت قیمت دارد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۱ دی ۱۴۰۰
با تمام وجود از شرکت های دانش بنیان حمایت کنید
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۵ دی ۱۴۰۰
دستتون درد نکنه تو این اوضاع نابسامان کشور اول امیدمون به خداست بعد به شما بچه های دانش بنیان
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۵ دی ۱۴۰۰
سلام و صلوات بی پایان خدا بر شما دانشمندان با غیرت شرکت های دانش بنیان که اینگونه افتخار آفرینی کردید و باعث سربلندی ایران در جهان شدید واقعا آینده سازان مملکت همین شما دانشمندان هستید باید امکانات در اختیار دانشمندان شرکت های دانش بنیان گذاشته شود با آرزوی موفقیت بیشتر برای شرکت های دانش بنیان