سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توجه به پارک‌های علم وفناوری برای ارتقای رتبه علمی ایران در فضای فناوری

سعدالدین گفت: توجه بیشتر به پارک‌های علم وفناوری باعث ارتقای رتبه علمی ایران در فضای فناوری خواهد شد.

سیف الله سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان  در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ایجاد زیرساخت ها، توجه، تشویق و فرهنگ سازی در دانشگاه‌های ایران باعث شد تا مستندات علمی مورد قبول دنیا قرار بگیرد.

او افزود: در حال حاضر جایگاه خوب و مناسب علمی ایران در منطقه و جهان دیده می‌شود و در زمینه رشد صنعت و ارتقای فناوری بایستی موضوع مذکور را مجدد پیگیری کنیم تا باعث رشد و پیشرفت فناوری شویم.

سعدالدین تصریح کرد: توسعه پارک‌های علم و فناوری به ویژه در دانشگاه‌ها باعث می‌شوند تا دستاورد‌های پژوهشی محققان دانشگاه‌ها با سهولت و مکانیزم‌های تشویقی تدوین شده به دانش فنی تدبیل شوند و رشد صنعت و ثروت را پدید آورند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: باید باور و فرهنگ سازی را ایجاد کنیم تا بتوانیم فناوری در کشور را ارتقا دهیم و در این زمینه لازم است که از سطوح پایین‌تر آموزش عالی و مدارس در دوره متوسط اول شروع کنیم، یعنی به دانش آموزان در زمینه پژوهش و فناوری آموزش‌های لازم را بدهیم تا به نتیجه برسیم.

سعدالدین اضافه کرد: باید صاحبان صنایع خرد و کلان به یافته‌های محققان ایرانی توجه داشته باشند و آن‌ها را باور کنند و دانش فنی داخلی را بپذیرند، در حال حاضر هر صنعتی که بخواهد ایجاد شود دانش فنی آن می‌تواند خریداری یا انتقال داده شود یا از دانش فنی محققان ایرانی استفاده شود که در صورت ایجاد این باور شاهد رشد فناوری در داخل کشور خواهیم بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان در پایان افزود: از زمان ایجاد پارک‌های علم و فناوری و توجه به موضوع تجاری سازی یافته ها، جایگاه ایران به لحاظ فناوری در دنیا ارتقا پیدا کرده است و نباید این موضوع را نادیده بگیریم؛ بنابراین اگر این توجه بیشتر و به صورت پیوسته باشد در آینده رتبه علمی ایران در فضای فناوری ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.