سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه مطرح کرد؛

جایگاه نخست ایران بین کشورهای منطقه در حوزه علوم اعصاب

جغتایی گفت: کشورمان با پست سر گذاشتن سایر کشور‌های منطقه در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی پیشتاز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  جغتایی در دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: این همایش علمی با هدف توسعه و گسترش همکاری های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی و نیز انتقال تجارب و یافته های علمی با شرکت دانشمندان و متخصصان علوم اعصاب پایه و بالینی داخلی و چندین کشور خارجی، محققان، استادان و دانشجویان دکتری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رزیدنت ها برگزار شد.

رئیس دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی افزود: علوم اعصاب شناختی، نقشه برداری از مغز، علوم اعصاب محاسباتی و نوروتکنولوژی، دمانس، اختلالات شناختی، حرکتی و عصبی و اثرات ویروس کرونا بر سیستم های عصبیو تحریکات عمقی و سطحی مغز از محورها و مباحث مهم این کنگره در حوزه شناخت و علوم شناختی است.

او ادامه داد: در این همایش متخصصان برجسته علوم اعصاب از کشورهای مختلف از جمله ژاپن، چین، کره، هند، ترکیه، آمریکا، کانادا، آلمان و گرجستان آخرین دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حوزه های علوم اعصاب و اعصاب شناختی سخنرانی می‌کنند.

جغتایی با تشریح جایگاه و اهمیت حوزه علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی و اینکه ایران در این حوزه با تلاش دانشمندان، محققان، متخصصان و دانشجویان در رتبه نخست کشور‌های منطقه جای دارد، گفت: در یک دهه اخیر مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای در سطح جهانی در حوزه علوم اعصاب آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه کشورمان با پست سر گذاشتن دیگر کشور‌های منطقه در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی پیشتاز است، گفت: اقدامات کشور‌های جهان در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی به سرعت در حال گسترش است و فرصت‌های زیادی نیز در حوزه علوم اعصاب بوجود آمده است.

رئیس دهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی بیان کرد: با توجه به برنامه‌های وسیع تحقیقاتی و مطالعاتی درسطح جهانی در حوزه دانش علوم اعصاب و علوم شناختی، کسب موفقیت‌های هرچه بیشتر برای بهره گیری موثرتر از این حوزه‌ها در درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی درداخل کشورمان نیازمند حمایت و سرمایه گذاری جدی است.

جغتایی گفت : در این کنگره موضوعاتی از جمله نقشه برداری مغز، علوم اعصاب محاسباتی، بیماری‌های دمانس و صرع، تحریکات مغزی، نوروتکنولوژی، اختلالات ناشی از ضایعات مغزی، نوروژنتیک، توانبخشی شناختی در سالمندان و نیز بیماری کرونا و تاثیر آن بر سیستم عصبی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.